14.3 C
Amposta

Docents ebrencs impulsen un projecte pioner de simulació immersiva per millorar les habilitats comunicatives a les aules

El projecte educatiu pioner utilitza la simulació immersiva per reforçar les competències comunicatives de docents i alumnes a les aules d’infantil, primària, secundària i formació professional

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

El Centre d’Innovació i Simulació Territorial de les Terres de l’Ebre (CISTE), a Tortosa, va acollir ahir la Jornada d’Intercanvi Metodològic Interdisciplinari, una trobada en què es van presentar els resultats d’un projecte educatiu pioner que utilitza la simulació immersiva per reforçar les competències comunicatives de docents i alumnes a les aules d’infantil, primària, secundària i formació professional.

Jornada d’Intercanvi Metodològic Interdisciplinari

La iniciativa, impulsada per l’Institut de l’Ebre amb la col·laboració del CISTE i de la Universitat Rovira i Virgili (URV), forma part dels Ajuts Pont del Consell Social i l’Institut de Ciències de l’Educació. També hi han participat l’Institut Montsià i el Col·legi Teresià de Tortosa, així com professorat dels departaments de Pedagogia i d’Infermeria de la URV.

El projecte, que situa la comunicació empàtica, assertiva i efectiva com a eix central de l’aprenentatge, s’ha desenvolupat en tres fases i culminarà al setembre amb formacions pràctiques en simulació complexa. Els escenaris —recreats amb so, escenografia i actors— plantejaran situacions reals, com ara reunions amb famílies o la gestió de conflictes, i permetran posar en pràctica les habilitats adquirides.

Durant la jornada, la ponència inaugural va anar a càrrec del Dr. César Leal Costa, degà de la Facultat d’Infermeria de la Universitat de Múrcia i expert en simulació clínica. A més, la sessió va incloure una taula rodona amb representants dels centres participants —l’Institut de l’Ebre, el Col·legi Teresià i l’Institut Montsià—, que van compartir les seves experiències i aportacions dins el projecte.

La Dra. Míriam Segura, coordinadora dels graus d’Educació Infantil al Campus Terres de l’Ebre de la URV, va concloure la jornada posant en valor la transferència educativa generada i la importància d’impulsar projectes col·laboratius com aquest des del territori.

Amb aquest projecte es dona resposta als tres objectius dels Ajuts Pont: s’apliquen habilitats no tècniques vinculades a la comunicació, es generen materials docents innovadors a partir de la pràctica i la recerca, i s’impulsen propostes educatives que contribueixen a la millora real de l’ensenyament. En definitiva, una proposta transformadora que situa la universitat com a motor de canvi al territori.

La directora del CISTE, Sílvia Reverté, ha destacat que el projecte «reforça l’aprenentatge experiencial, el treball col·laboratiu i la transferència de coneixement al territori». A finals d’any està prevista la publicació d’un material didàctic transferible que recollirà l’experiència i servirà per a la formació docent arreu.

El projecte compta amb el suport de la Diputació de Tarragona, l’IDECE i el Ministerio de Ciencia e Innovación.

Redacció M.F

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -