Deltebre i Sant Jaume d’Enveja han presentat «Volta i Tapa’t», la primera ruta de tapes organitzada de forma conjunta. Un total de 16 bars, restaurants i fleques participaran en aquesta iniciativa amb l’objectiu de reivindicar el producte local i dinamitzar l’economia de tots dos municipis. De fet, «Volta i Tapa’t» ja es duia a terme per part de l’Ajuntament de Deltebre des del 2017, però enguany, després de l’aturada per la Covid-19, s’impulsa de manera conjunta amb l’Ajuntament de Sant Jaume d’Enveja. La proposta comença aquest divendres dia 29 d’octubre i finalitza el diumenge dia 28 de novembre. El preu de la tapa més la beguda és de 3,50 euros.
L’alcalde de Deltebre, Lluís Soler, vol «seguir sumant esforços, crear sinergies i cercar noves vies de col·laboració que permetin projectar la marca Delta de l’Ebre, i els seus atractius com la gastronomia, des del cor i capitalitat que representem els dos municipis». En la mateixa línia, l’alcalde de Sant Jaume, Joan Castor Gonell, ha ressaltat que «és molt important que els ajuntaments impulsem els productes locals i que ho féssim de la mà dels restauradors». A més, Castor ha afegit que «les accions conjuntes ens permeten arribar més lluny, ja que junts tenim més força i podem oferir un millor servei als veïns i veïnes».
La padrina d’aquesta edició ha estat la cuinera Ada Parellada, premi Creu de Sant Jordi com a reconeixement a la seua trajectòria. Al web deltebre.cat es poden consultar les diferents tapes i també els horaris corresponents de degustació, que varien depenent de cada restaurador.
Redacció – T. R.


