CoronavirusEbreNotícies

Consell Comarcal del Baix Ebre augmenta les mesures arran de la crisi del coronavirus

El Consell Comarcal del Baix Ebre ha adoptat un seguit de mesures específiques als centres de treball per garantir la prestació dels serveis públics i preservar a la vegada la salut dels empleats públics. Unes mesures que s’adequaran en funció de l’evolució de l’epidèmia i que seguiran les instruccions i directrius de les autoritats sanitàries i de l’evolució del pla d’emergències.

Així, s’han habilitat mesures de reorganització interna per garantir la continuïtat del servei, es fixa un horari laboral de 9 a 14 hores i es prioritza que els empleats facin teletreball. Pel que fa a l’atenció al públic a la seu comarcal, Baix Ebre Innova i Ebre Terra queda suspesa i en el cas de necessitat d’atenció personal caldrà demanar cita prèvia. Caldrà fer totes les consultes via telemàtica o telèfon.

Quant a l’àrea d’Ensenyament es manté suspès el transport escolar i el servei de menjador escolar fins al 27 de març i l’atenció a la ciutadania es farà via telemàtica o telèfon; l’Arxiu Comarcal del Baix Ebre restarà tancat i hi haurà atenció via telemàtica o telèfon; l’Oficina Jove estarà tancada i l’atenció es durà a terme per correu electrònic o telèfon. També queda suspès el servei de la tècnica de Joventut compartida amb els ajuntaments. Pel que fa a l’àrea de Consum i els serveis tècnics també prestaran el servei telemàticament i via telèfon.

El servei d’assistència primària de serveis socials del Consell Comarcal garanteix l’assistència, prèvia cita, de tots els casos d’urgència. Seguint les directrius de la Generalitat, l’equip de l’àrea bàsica de serveis socials no es desplaçarà als municipis, hi haurà un equip de guàrdia al Consell, que s’hi desplaçarà en cas d’urgència.

El servei d’atenció i informació a les dones (SIAD) realitzarà atenció telefònica i per correu electrònic. Pel que fa al transport adaptat i el Servei d’Atenció Diürna, la Tribu, estan tancats. Finalment, resten tancats al públic, però atenen urgències, els serveis d’Infància i Adolescència.

En el cas de la recollida de residus es garanteix el funcionament normal amb les corresponents mesures de prevenció.

Una altra de les mesures adoptades consisteix a posposar la celebració de proves selectives d’accés a l’ocupació pública, així com la suspensió dels cursos, jornades, seminaris i altres activitats de formació de caràcter presencial. També s’evitaran les reunions de treball presencials i en el cas que sigui indispensable s’aplicaran  les mesures preventives establertes per les autoritats sanitàries.

Redacció – R. T.

Tags
Mostra més

Articles relacionats

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Close