14.3 C
Amposta

Balfegó obté un reconeixement pel seu compromís amb la sostenibilitat turística

L'Institut de Turisme Responsable (ITR) ha atorgat un reconeixement que declara "segures, sostenibles i resilients" les dues activitats del grup: Tunateca i Tuna Tour

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Balfegó, empresa especialitzada en pesca, aqüicultura i comercialització de tonyina roja del Mediterrani, torna a ser reconeguda. Aquesta cop per la seva activitat amb el Distintiu Biosphere, que atorga l’Institut de Turisme Responsable (ITR). Aquest distintiu declara “segures, sostenibles i resilients” a dues de les iniciatives del grup: Tunateca, el restaurant i centre d’experimentació gastronòmica, i Tuna Tour, la iniciativa de turisme escolar i familiar en la qual es pot nedar amb tonyines roges.

El compromís Biosphere s’articula al voltant dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’ONU, que formen part de l’Agenda 2030. Aquest distintiu basa els seus principis en les directrius i recomanacions emanades de la Carta Mundial de Turisme Sostenible + 20 de la Cimera Mundial de Turisme Sostenible, un esdeveniment patrocinat per la COP21, la UNESCO, l’OMT i el PNUMA. La distinció reconeix aquelles entitats que aposten per una gestió respectuosa amb el canvi climàtic, el medi ambient, la cultura i el retorn social i econòmic.

A l’acte de lliurament dels distintius del Compromís per a la Sostenibilitat Turística de la Destinació Barcelona Biosphere, la diputada delegada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido, ha destacat l’esforç de les empreses premiades pel seu compromís amb el turisme sostenible i per oferir –en el cas de Tunateca i Tuna Tour Balfegó– experiències gastronòmiques i d’aventura de qualitat.

A la província de Barcelona hi ha un total de trenta restaurants amb aquesta distinció, nou a la ciutat comtal, sent Tunateca l’únic distingit en aquesta edició. Per la seva banda, Tuna Tour ha estat una de les dues úniques empreses en rebre aquesta distinció en la categoria de ‘turisme actiu’ aquesta edició, sumant un total de set activitats amb aquesta distinció.

Aquest nou reconeixement a l’activitat de Balfegó, se suma als segells AENOR a la sostenibilitat mediambiental, la traçabilitat, l’autenticitat i les bones pràctiques, i davant de la COVID-19, i afegeix una nova distinció als rebuts en anterioritat entre els que destaquen Alimentos de España i els atorgats per l’Acadèmia de Gastronomia de Tarragona, la Fundació Dieta Mediterrània i les Cambres de Comerç de Catalunya, entre altres institucions.

Per a l’empresa, “rebre aquesta distinció Biosphere, a més d’enorgullir, dona un nou impuls a les nostres iniciatives, sempre al voltant de la tonyina roja i ens anima a seguir avançant i contribuint de manera responsable al coneixement del nostre territori i el nostre producte a través del turisme sostenible”.

L’Institut de Turisme Responsable (ITR) és un organisme independent creat el 1995 amb el suport de la UNESCO, l’OMT, el Programa de Nacions Unides per al Medi Ambient (PNUMA) i la UE, amb l’objectiu d’impulsar accions i programes de desenvolupament sostenible en destinacions i empreses turístiques.

Redacció

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -