Ascó acollirà més de 1.000 cantaires al ‘Lleida Canta per la Pau’

La jornada, que commemorarà el 90è aniversari de l’inici de la Guerra Civil, tindrà lloc el diumenge 26 d’abril, amb la participació de 39 corals catalanes

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Ascó serà l’escenari, el proper diumenge 26 d’abril, de la 16a edició del Lleida Canta, que enguany porta per lema ‘Lleida Canta per la Pau‘. La jornada, organitzada per la Coral Maristes Montserrat de Lleida, l’Ajuntament i l’Orfeó d’Ascó, amb el suport de la Federació Catalana d’Entitats Corals i diverses institucions del territori, reunirà prop de 1.500 persones entre cantaires, voluntariat i públic, amb la participació de 39 corals procedents de 19 comarques catalanes.

Cartell del programa ‘Lleida Canta per la Pau’ a Ascó

L’esdeveniment coincideix amb el 90è aniversari de l’inici de la Guerra Civil i tindrà com a escenari diversos espais vinculats a la batalla de l’Ebre. Amb la música com a fil conductor, la trobada vol recordar el passat per reivindicar la pau i els valors de convivència. En aquest context, la figura de Pau Casals, en el 150è aniversari del seu naixement, serà un dels referents simbòlics de la jornada, tant pel seu llegat musical com pel seu compromís amb els drets humans.

El programa combinarà actuacions corals amb una ruta guiada per espais històrics de la batalla de l’Ebre, com el Poble Vell de Corbera d’Ebre, el Memorial de les Camposines o diferents punts del terme d’Ascó. Els participants, repartits en grups, visitaran aquests indrets mentre interpreten peces del seu repertori.

La jornada començarà al matí amb la benvinguda institucional i culminarà amb un cant comú al parc Joan XXIII d’Ascó, seguit d’un dinar popular i activitats culturals.

Redacció R.F

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -