L’Anna i la Carla són una mare i una filla que descobreixen les olors i sabors del Delta de l’Ebre en un viatge al Poble Nou, on decideixen quedar-se a viure. Aquest és el fil conductor del curtmetratge, Un viatge gastronòmic, una producció impulsada per l’Oficina de Turisme de l’Ajuntament d’Amposta i de la productora Moule i el director ampostí Xavi Drago.
Aquest dimarts se n’ha fet la preestrena a la mateixa Oficina de Turisme en un acte que ha comptat també amb la participació de part dels actors i extres, així com de representants del sector agroalimentari del territori.

«Tenim molt clar que un dels atractius d’Amposta és l’experiència gastronòmica que podem oferir als qui ens visiten», ha assenyalat l’alcalde, Adam Tomàs, tot recordant que «l’Ajuntament s’ha adherit al projecte Catalunya, Regió Gastronòmica Mundial de la Generalitat de Catalunya, per posar en valor dotze productes durant dotze mesos». De fet, des de la campanya s’estan fent accions diverses com tallers de cuina o l’activitat Gastrosàvies, que té l’objectiu de recuperar productes i el receptari de les persones grans.
Un viatge gastronòmic se centra en els quatre productes que són autòctons del Delta: l’arròs; l’oli, la carn de caça amb els bolets i la pesca d’aigua dolça. El curtmetratge fa valdre aquesta oferta i, tal com ha explicat el director, el caràcter obert i acollidor de la gent del Delta de l’Ebre. Drago també ha volgut destacar el fet que el curtmetratge ha comptat amb un equip del territori. «En la nostra indústria sembla que el talent estigui només a les grans ciutats i amb això demostrem que no és cert, que podem fer treballs de molta qualitat des del territori», ha acabat dient Drago.

Un viatge gastronòmic, que s’estrenarà a unviatgegastronomic.cat divendres a les 10 h., conformarà ara una campanya de comunicació en diferents formats per realçar l’experiència gastronòmica que suposa visitar el Delta de l’Ebre.
Redacció M.F