14.3 C
Amposta

Territori torna a exigir a l’Estat que recuperi l’Euromed a l’Aldea i el servei Avant a l’Ebre

El secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín, diu que enllesteixen l'aprovació del pla director de Mobilitat de l'Ebre

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori ha tornat a exigir al govern espanyol que el tren Euromed, les vuit freqüències, s’aturin a l’estació de Tortosa-Amposta-L’Aldea. A més, també reclama recuperar els trens Talgo i l’Avant que es van eliminar per la pandèmia. Això és el que ha explicat aquest dimarts el secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín, en la reunió de la Taula de Mobilitat de les Terres de l’Ebre, que ell mateix presideix.

Gavín ha dit que “és gravíssim i un menyspreu per a la ciutadania ebrenca que passin de llarg trens que, pràcticament sense cost ni inversió, podrien donar servei al territori”. També ha assegurat que el Pla director de Mobilitat de les Terres de l’Ebre només ha de rebre el vistiplau de la Taula perquè s’aprovi definitivament.

El secretari, a banda de presidir la Taula de Mobilitat de les Terres de l’Ebre a Tortosa, també s’ha reunit amb l’alcalde de l’Aldea, Xavier Royo, i representants de la plataforma Trens Dignes. Els ha informat de la segona carta que, després de sis mesos sense resposta, han tornat a enviar al govern espanyol per reclamar que s’aturin almenys quatre freqüències de l’Euromed per sentit a l’estació de l’Aldea, un compromís que s’havia aprovat al Congrés dels diputats el setembre de 2020.

El projecte que planteja el Govern i la Taula de Mobilitat de l’Ebre és que el territori tingui entre deu i dotze freqüències d’alta velocitat per anar a Tarragona i Barcelona o a València. “No és acceptable i continuarem pressionant al govern de l’Estat”, ha assegurat Gavín. La taula de Mobilitat també ha parlat d’un paquet de millores a curt termini, entre els quals la revisió dels horaris d’estacions de l’R15 i l’R16 com Ulldecona o altres municipis “per millorar el servei mentre no es traspassa Rodalies a la Generalitat”. Infraestructures s’ofereix a col·laborar amb el projecte de Kronospan per construir un ramal ferroviari des del polígon Catalunya Sud, però diu que encara no se’ls ha dirigit “ningú”. Gavín ha assegurat que el Pla director de Mobilitat de les Terres de l’Ebre està a punt de finalitzar.

Redacció – Ll. S.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -