Xerta tornarà a omplir-se d’art i música amb NEO Fest

El festival se celebrarà els dies 18 i 19 de setembre amb música en directe, dansa, moda, performances i videomapping

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Xerta acollirà els dies 18 i 19 de setembre la sisena edició del NEO Fest, un festival multidisciplinari que convertirà diferents espais del municipi en escenaris de música, dansa, moda i arts visuals. Enguany, la programació incorpora per primera vegada propostes de moda i videomapping.

El festival convertirà la Plaça Major de Xerta en un dels principals escenaris de la programació

La jornada de divendres començarà a les 10 h al carrer Santa Teresa amb la desfilada de la col·lecció Vida i Mort de la dissenyadora ampostina Laretta, presentada a la 080 Barcelona Fashion el 2023. La proposta comptarà amb la direcció artística d’Agnès Balfegó i Jordi Pallarés i combinarà moda, dansa i música en directe.

A les 21.30 h, Casa Ceremines acollirà un sopar teatralitzat que recuperarà la història de l’edifici modernista i de la família Martí. L’experiència estarà conduïda per una actriu que interpretarà la minyona de la família i es farà al Saló Roig. Les reserves es poden fer a través d’Ebreticket.

Dissabte, la Plaça Major concentrarà bona part de la programació. A les 11.30 h hi haurà una performance amb l’Escola Xerta i l’actriu Gemma Ginovart, seguida, a les 12 h, d’un vermut musical amb AP6 i d’un taller d’espelmes de mel per a infants i famílies.

La programació musical de la tarda començarà a les 18 h amb Bright Hour Duo i Los Mals Menors. A les 20 h serà el torn d’Aluet, que actuarà acompanyat de les il·lustracions en directe de Cristina Colibrí. Posteriorment actuarà el duet Fills del Fang. El festival acabarà amb una proposta de Lorena Solé i la ballarina Noa Valldepérez, que combinarà dansa, llum i videomapping sobre la façana de l’Església.

Durant la jornada també hi haurà un market amb productors, artesans i artistes de les Terres de l’Ebre, així com servei de sopar i barra. El servei de barra i sopar de la tarda anirà a càrrec de l’Associació de Famílies d’Alumnes de l’Escola de Xerta, mentre que l’Associació de Joves de Xerta gestionarà el servei durant el vermut. La decoració del festival serà obra, com en edicions anteriors, de l’artista floral local Jordina Bravo.

El NEO Fest és una iniciativa creada per A Prop i organitzada conjuntament amb l’Ajuntament de Xerta, amb el suport i la col·laboració de la Diputació de Tarragona, Òmnium Cultural, l’Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre, l’Escola Xerta, l’AFA, l’Associació de Joves de Xerta, el Celler Cal Minyó i Casa Ceremines.

Andrea Maqueda

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -