14.3 C
Amposta

Una prova pilot que es va posar en marxa a les Terres de l’Ebre arriba a 750 centres educatius de Catalunya

El Programa de Suport Vital als Centres Educatius forma 280.000 alumnes durant els últims disset anys

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

El Programa de Suport Vital als Centres Educatius ha format 280.000 alumnes i ha arribat a 750 centres d’arreu de Catalunya des de la seva posada en marxa el curs 2005-2006. La iniciativa es va impulsar des de les Terres de l’Ebre a partir d’una proposta “innovadora” al professorat d’Educació Física d’elaborar un programa educatiu per ensenyar a tot l’alumnat el Suport Vital Bàsic. En concret, es va fer una prova pilot a tres centres educatius de Tortosa, amb poc més de 300 alumnes. El programa va comptar amb la coordinació del departament de Salut, del d’Educació i els Serveis Territorials, així com del Consell Català de Ressuscitació (CCR). Aquesta formació ja s’ha introduït a tots els centres ebrencs -94- i s’ha estès a tot el país.

“És un orgull veure com una iniciativa que va néixer a les Terres de l’Ebre amb una prova pilot a tres centres educatius de Tortosa i poc més de 300 alumnes ha arribat avui a més de 750 centres educatius de Catalunya i 280.000 alumnes”, ha valorat el delegat del Govern, Albert Salvadó, aquest dilluns des de l’Escola La Mercè de Tortosa, on també ha reconegut la tasca feta pels impulsors i de la comunitat educativa.

A Catalunya, cada dia entre vuit i deu persones pateixen una aturada cardíaca. La majoria es produeixen en l’àmbit extrahospitalari i una ràpida actuació de la ciutadania n’augmenta la supervivència i disminueix el risc de lesions. El programa de Suport Vital als Centres Educatius busca preparar la ciutadania per reaccionar davant d’una aturada cardiorespiratòria i, així, augmentar indirectament la supervivència de la mort sobtada a la comunitat.

La proposta del programa va adreçada a l’alumnat d’entre 3 a 16 anys, amb unes sessions adaptades segons l’edat. A tall d’exemple, en el cicle infantil i inicial, es treballa la consciència i la coneixença del 112 i la crida d’ajuda. Al mitjà, s’ensenyen conceptes al voltant de la respiració mentre que al cicle superior s’introdueix teoria sobre les compressions toràciques. En el cas de primer i segon d’ESO es comencen a practicar les compressions toràciques i en els últims dos anys, els aprenentatges sobre l’ús del desfibril·lador.

ACN

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -