14.3 C
Amposta

Tortosa licita les obres de reforma de la sala principal de l’Auditori Felip Pedrell

L’actuació, valorada en més de 317.000 euros, inclou la renovació de la graderia, el paviment, les butaques i l’adaptació a la normativa d’accessibilitat

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

L’Ajuntament de Tortosa ha licitat les obres d’adequació de la sala principal del Teatre Auditori Felip Pedrell, una actuació que inclou la renovació de la graderia, del paviment, de les butaques i la redistribució de l’espai per tal de millorar la visibilitat del públic. El projecte té un cost de 317.271,57 euros i un termini d’execució de quatre mesos.

«La reforma de les instal·lacions de l’Auditori és tan necessària com l’ampliació de l’espai que estem executant. Cal ampliar l’espai, però també posar al dia les instal·lacions actuals i adaptar-les a la normativa», ha explicat l’alcalde de Tortosa, Jordi Jordan, que aquest dimecres ha detallat l’actuació als mitjans de comunicació, acompanyat per la primera tinent d’alcaldia i regidora de Cultura, Mar Lleixà, i el regidor d’Obres Públiques, Jaume Bel.

L’actuació afecta una superfície de 496 metres quadrats i inclou la platea i l’amfiteatre. Els treballs implicaran la retirada de les butaques existents i l’aixecament del paviment de fusta, amb l’objectiu de millorar els accessos i renovar la graderia. Es preveu eliminar la superfície inclinada de la platea i instal·lar un sistema de graderia esglaonat que millorarà la visibilitat i mantindrà la capacitat d’espectadors de l’equipament. A més, s’aprofitarà la redistribució de les butaques per adaptar la sala principal de l’Auditori al Codi d’Accessibilitat. Donada la capacitat de la sala (501 persones), es preveu incorporar 8 places accessibles, tal com estableix la normativa.

També es millorarà la sala de tècnics i la sala lateral, amb la renovació dels revestiments i la incorporació de noves obertures. Aquesta actuació es finançarà amb una subvenció de la Diputació de Tarragona, que també inclou altres millores com la instal·lació d’un nou pati de butaques, l’arranjament de les goteres, la implementació de mesures de seguretat per adaptar l’equipament a la normativa i la renovació del sistema de climatització. Aquesta última actuació compta amb una subvenció de 104.000 euros de l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural del Departament de Cultura.

Finalment, les obres de construcció de la nova sala avancen a bon ritme. Aquest projecte, amb un cost de 2,8 milions d’euros, està finançat pel Ministeri de Cultura i el PUOSC de la Generalitat.

Redacció

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -