L’Ajuntament de Tortosa té gairebé enllestides les obres de reurbanització de la plaça dels Dolors, al cor del nucli antic, amb la incorporació d’una nova zona de jocs infantils i millores en el paviment i l’arbrat.
L’alcaldessa de Tortosa, Mar Lleixà, ha visitat la plaça acompanyada del primer tinent d’alcaldia d’Urbanisme i Obres Públiques, Jordi Jordan; del regidor d’Habitatge i Sostenibilitat i regidor del Centre i Nucli Antic, Jaume Bel; i del president de l’Associació de Veïns del Centre-Nucli Històric, Tomàs Serrato.
Els nous gronxadors ja s’han instal·lat i han començat a ser utilitzats pels infants del barri, tot i que en els pròxims dies es completarà l’actuació amb la col·locació d’un paviment de rajoles de cautxú a l’àrea de jocs per reforçar la seguretat.
L’actuació, iniciada a finals de l’any passat, inclou també la reparació del paviment malmès i la plantació d’una quinzena de plataners, una espècie adaptada al clima local i amb baix consum d’aigua. La nova disposició de l’arbrat permetrà generar més zones d’ombra natural en una plaça molt concorreguda, especialment en horari escolar i de la Biblioteca Marcel·lí Domingo. També s’ha mantingut l’arbrat existent, com les palmeres i els tarongers.
El regidor Jaume Bel ha explicat que els jocs infantils s’han escollit en coordinació amb la comissió de Patrimoni, amb l’objectiu que s’integren adequadament a l’entorn històric.
Les obres han tingut un cost de 62.387,77 euros i han estat executades per l’empresa Also Casals. Segons l’alcaldessa, aquesta actuació forma part dels acords del govern municipal amb la CUP i s’emmarca en les polítiques de millora de l’espai públic i d’adaptació al canvi climàtic dins el projecte del Pla de Barris, que preveu una inversió global de 25 milions d’euros a la Ciutat Històrica.
Redacció R.F


