14.3 C
Amposta

Tortosa destinarà més de 700.000 euros a l’adquisició de terrenys per al nou hospital de les Terres de l’Ebre

El ple municipal també aprova la distribució dels pressupostos participatius, noves bases de subvencions esportives i les festes locals de 2026

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

El ple de l’Ajuntament de Tortosa va aprovar ahir al vespre, per unanimitat, una modificació pressupostària que permetrà destinar una partida de 709.256 euros a l’adquisició de terrenys al barri de Sant Llàtzer, on la Generalitat preveu construir el nou hospital de les Terres de l’Ebre.

En la mateixa sessió es va validar també la modificació per distribuir els 250.000 euros dels pressupostos participatius en els 15 projectes guanyadors triats per la ciutadania.

D’altra banda, el plenari va aprovar les noves bases específiques de subvencions a entitats esportives, que regulen l’atorgament d’ajudes en règim de concurrència competitiva a les entitats d’interès públic esportiu local. Les bases incorporen nous criteris de puntuació com la perspectiva de gènere, la promoció de l’esport femení i el compromís amb la igualtat i els drets LGTBI. Aquesta modificació respon a l’acord de govern entre Movem Tortosa-PSC i ERC amb la CUP, i es va aprovar amb l’abstenció de Junts per Tortosa.

També es va donar llum verda a la modificació de l’ordenança reguladora de la prestació patrimonial no tributària dels serveis esportius, amb l’abstenció de Junts i la CUP.

Pel que fa al calendari festiu, es van aprovar les dates de les festes locals per al 2026:

  • Tortosa, els Reguers, Vinallop i Jesús: 25 de maig (Pasqua Granada) i 7 de setembre (la Cinta).

  • Bítem: 25 de maig i 18 de setembre.

  • Campredó: 25 de maig i 27 de juliol.

En matèria sancionadora, el ple va aprovar una multa de 8.706 euros al propietari d’un gos potencialment perillós per incomplir diverses obligacions legals: manca de llicència municipal, absència de cens i assegurança, i per portar-lo deslligat i sense morrió.

Finalment, en l’apartat de mocions, es va aprovar per unanimitat la proposta de la CUP per a l’elaboració d’un pla local de prevenció de residus, i també la moció de Junts per Tortosa que reclama més efectius per a la Policia Local, que va comptar amb els vots favorables de Junts, Movem Tortosa-PSC i ERC, i el vot contrari de la CUP.

Redacció

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -