EbreNotícies

Tortosa desplegarà un programa d’Airbnb per potenciar el turisme sostenible i de proximitat

L'Ajuntament i l'empresa signen l'acord per confeccionar el pla amb la ciutadania i els agents turístics de la zona

L’Ajuntament de Tortosa i Airbnb han signat avui un acord per desenvolupar un programa de Turisme sostenible per la ciutat i les comarques de les Terres de l’Ebre. Aquest programa té com a objectiu ajudar a la ciutat en l’impuls com a destinació sostenible, que obri noves perspectives econòmiques per a la comunitat local i els governs de la regió.

L’acord signat avui a Tortosa inclou la realització de tallers temàtics amb activitats de co-creació, en les que representants dels emprenedors, institucions de promoció turística i organitzacions d’empresaris i restauració, tindran l’oportunitat de proposar idees sobre les estratègies i el model del turisme a la ciutat i les comarques. Aquests tallers també potenciaran l‘ús de recursos infrautilitzats i la creació d’experiències que fomentin la diversificació del turisme i permetin a la gent local aprofitar els seus coneixement i les seves aficions.

Com a part de la implicació d’Airbnb amb les Terres de l’Ebre, Airbnb col·laborarà per tercer any consecutiu amb el Terres Travel Festival, un esdeveniment que recolza de manera clara el posicionament de destinació sostenible de la regió.

El programa de Tortosa té com a referent el Healthy Destinations Lab, una iniciativa que Airbnb i Igualada van posar en marxa l’any 2019 i va permetre desenvolupar una metodologia per fomentar un turisme sostenible a noves destinacions. El programa va comptar amb diversos tallers, esdeveniments i sessions on representants de la ciutadania, el teixit empresarial i les administracions públiques de tota la comarca van poder participar-hi. Aquestes sessions van servir de banc d’idees per promoure, des d’una perspectiva público-privada, un turisme sostenible que beneficiï a tots: famílies, empreses i comunitats locals.

L’alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, remarca que l’Ajuntament està treballant des de fa temps per vincular el turisme cultural amb el turisme de natura en tots els seus vessants a la ciutat, motiu pel qual es posa molt èmfasi en les experiències, la generació de producte turístic i l’acollida de visitants, tant des de l’administració com des dels diferents agents implicats. En aquest sentit, s’ha felicitat de l’acord amb Airbnb, ja que “això permetrà que el nostre territori sigui encara més conegut i ens ajudarà a explotar tot el potencial que tenim a Tortosa i a les Terres de l’Ebre com a territori cruïlla de cultures, Reserva de la Biosfera i amb una importància natural i patrimonial evident“, ha dit.

Airbnb compta amb acords amb més de 500 governs i regions de tot el món. Amb aquest acord, Airbnb vol centrar-se en una de les seves principals prioritats, el turisme sostenible. Carlos Lascorz, Territory Manager d’Airbnb Marketing Services SL, explica “estem orgullosos del treball que Airbnb ha realitzat i continuarem treballant per empoderar a les comunitats de Tortosa i democratitzar els beneficis del turisme. A través del laboratori posem eines digitals a favor d’un turisme que no necessita grans infraestructures, sinó que aprofita i optimitza les existents, promovent l’emprenedoria a tots els nivells ”.

El projecte es durà a terme seguint les directrius del Llibre Blanc del Turisme Sostenible, que proposa una metodologia per entendre com una ciutat, zona o localitat pot esdevenir una destinació turística sostenible. Aquest mètode proposa cinc escenaris principals d’actuació:

  • Una anàlisi de l‘entorn envers la proposta turística
  • L’establiment de la voluntat o el compromís institucional de promoure la destinació
  • La participació de la comunitat local
  • Un pla de formació sobre el potencial de la tecnologia a la comunitat i teixit empresarial locals
  • L’establiment d’una regulació que fomenti l’emprenedoria

El llibre blanc també ofereix recomanacions al respecte de com analitzar les capacitats i accessibilitat de la destinació, trobar el turista objectiu o crear una estratègia de comunicació que permet promoure una imatge representativa de la destinació i tenir un impacte. Gràcies al treball conjunt d’Airbnb i l’Ajuntament d’Igualada, al llarg de 2019 el nombre de viatgers a la comarca de l’Anoia -que van arribar havent fet una reserva a través d’Airbnb- va créixer respecte a 2018 casi el 50%. En aquest període va créixer especialment el nombre de viatgers provinents de Catalunya, que es va incrementar en un 71%. A Igualada ciutat, les xifres van ser similars, amb un increment del quasi el 40% d’arribades totals de viatgers, dels que destaca l’augment del 72% de viatgers amb domicili a Catalunya.

La presentació de l’acord ha tingut lloc a bord del llagut Lo Sirgador, que esdevé un dels actius turístics que singularitzen l’oferta de Tortosa ja que permet navegar pel riu Ebre i descobrir-ne el valor natural i paisatgístic des de dins del curs fluvial.

Redacció – J. V.

Tags
Mostra més

Articles relacionats

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Close