14.3 C
Amposta

Tomàs confirma que aquest mes s’adjudicarà el projecte de la carretera de Poble Nou del Delta

La plataforma que reclama la reforma de la carretera denuncia retards en els tràmits

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Dissabte la plataforma de La Carretera de la Vergonya torna a organitzar un tall en la via que va de Poble Nou del Delta a Sant Carles de la Ràpita. Segons denuncia la plataforma s’ha retardat sis mesos la licitació del projecte que va anunciar la Diputació de Tarragona. Per executar l’obra, cal que el Departament de Territori aprovi el Pla Zonal perquè la carretera sigui de titularitat provincial. Ara és un camí rural propietat dels ajuntaments d’Amposta i la Ràpita, als quals l’entitat també demana la millora de les vies que hi comuniquen, com la de Riu Vell o l’Eucaliptus. La carretera és molt transitada per la massificació turística de la zona i també per la campanya de l’arròs durant l’estiu.

A finals de l’any passat la Diputació de Tarragona va anunciar que avançava els tràmits per reformar la carretera i es va anunciar la contractació per redactar el projecte i l’estudi d’impacte ambiental i la plataforma ha denunciat que Carreteres de la Diputació porta un retard de sis mesos amb aquesta licitació i mentre no s’aprovi el Pla Zonal per part de Territori, l’ens provincial no la pot incorporar a la seua xarxa de carreteres i actuar-hi.

Per una banda, Joaquim Reverté, portaveu de l’entitat ha dit: “Prou de vendre fum, que ens prenguin el pèl, i que facin el que els dona la gana. Prou excuses. Ara ens diran que no es pot fer perquè hi ha el Pla de Protecció del Delta de l’Estat o que Territori no ha aprovat el Pla Zonal. Cal refer el pla mediambiental i diuen que és qüestió de voluntat política. Per fer un pla mediambiental per al Xerta-Sénia, l’han fet tranquil·lament, i és un canal sense regants”.

Per altra banda, Adam Tomàs, vicepresident de la Diputació i alcalde d’Amposta, ha explicat a Imagina Ràdio que s’estan seguint tots els tràmits administratius i que en cap moment s’ha deixat de treballar. “La plataforma, els ajuntaments d’Amposta i la Ràpita i la Diputació de Tarragona tenim el mateix objectiu: que la carretera es faci, sigui segura i adaptada al volum de trànsit actual”, explica Tomàs.

Segons l’alcalde d’Amposta, “s’ha d’entendre que hi ha tràmits administratius que hem de seguir. El que ens està demanant la plataforma, si anem a filar prim, és que comentem il·legalitats. La Diputació no ha pogut adjudicar abans el projecte perquè estem seguint tot el procés, ja que hi ha hagut una baixa temerària que ha fet retardar els tràmits”. Tomàs apunta que l’empresa que va donar-se de baixa ja ha justificat i ara es passarà a l’adjudicació: “Preveiem que en una Junta de Govern de la Diputació d’aquest mes puguem adjudicar ja la redacció del projecte executiu”.

El Pla Zonal, explica Adam Tomàs, “també està seguint el seu procés administratiu. Tenim un informe favorable de Territori, però ens diu que hem de refer en termes mediambientals les fitxes de les carreteres i, per tant, son 200 fitxes i no ens ho podem saltar. I això és el que li hem dit a la plataforma en totes les reunions”. Aquest pla, segons explica, també preveu incloure la carretera de Roquetes als Ports.

Tomàs accepta que el Pla Zonal està molt endarrerit i no se’n treu responsabilitats, però assegura que s’està treballant i negociant contínuament amb el Departament de Territori: “No hem deixat de fer la feina. El que volem que entenguin la ciutadania i la plataforma és que fer una carretera comporta uns tràmits i, sobretot, si hi ha pel mig un canvi de titularitat”, diu Tomàs. “No hem deixat de fer res perquè això sigui una realitat com més aviat millor”, conclou.

Redacció – Ll. S.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -