14.3 C
Amposta

Territori licita per 21,6 milions d’euros la transformació de la C-12 en una carretera 2+1 entre Amposta i Vinallop

L'actuació preveu dotar la via d'un tercer carril en el 70% del tram de vuit quilòmetres on s'actuarà

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

El Departament de Territori ha licitat per un import de 21,6 MEUR les obres per a transformar en una carretera 2+1 el tram de la C-12 entre Amposta i Vinallop (Tortosa). La via, actualment amb un carril per sentit, passarà a ser de 2+1 entre la intersecció amb la TV-3443, a Amposta, fins a la intersecció que dona accés a Vinallop, un tram de vuit quilòmetres de longitud. Es preveu que les obres comencin la tardor vinent, amb un termini d’execució de 26 mesos. L’actuació forma part del Programa Carreteres 2+1 del Govern, que pretén reduir els accidents per xocs frontals, que causen conseqüències molt greus, i millorar la seguretat viària i la funcionalitat en carreteres convencionals de la xarxa de la Generalitat.

Segons ha recordat Territori en un comunicat, les anomenades vies 2+1 són carreteres convencionals de tres carrils amb separadors dels sentits de circulació, en la qual el carril central s’alterna en un sentit i, a continuació, en el sentit contrari, per tal d’habilitar trams d’avançament segurs per als vehicles. Disposen també d’una separació reforçada dels dos sentits de circulació –pot ser mitjana de formigó o d’altre tipus, senyalització horitzontal (zebrats centrals, pintura vermella o ressalts) o elements d’abalisament–.

Per les característiques, traçat o funcionalitat de la carretera, hi ha trams en què s’opta per una solució intermèdia, on la secció de la via es manté i s’implanta el reforç dels sentits de la carretera. S’eixamplarà la carretera actual en quatre trams –dos per sentit de la circulació– per disposar de tres carrils.

En sentit Amposta, es construirà un tercer carril entre el pas inferior de la línia del ferrocarril i la intersecció de la Carrova i des de Puig Maianes fins a la intersecció amb la TV-3443. En sentit Tortosa, el tercer carril es construirà entre la intersecció de la TV-3443 de la Carrova fins al barranc de la Galera i des de la intersecció amb la TV-3443 fins a l’entrada de Vinallop.

Barrera metàl·lica central:

Amb aquesta planificació, el 70% del tram on s’actuarà comptarà amb un tercer carril. Com a separació dels dos sentits de la circulació, s’instal·larà una barrera central metàl·lica. En el tram del barranc de la Galera, es mantindrà la secció actual de la carretera i s’hi implantarà un separador central de fluxos; i l’eixamplament de l’estructura serà objecte d’un projecte específic.

Les obres inclouen la construcció d’una rotonda en un encreuament amb la TV-3443 i la millora d’una altra intersecció amb aquesta carretera. L’actuació inclou la reordenació d’accessos mitjançant una nova xarxa de camins paral·lels al tronc de la C-12 i diverses connexions, i s’habilita la possibilitat de realitzar un canvi de sentit a la intersecció de la Carrova. També es reforçarà el ferm de la carretera existent i dels camins; s’instal·larà enllumenat tipus LED a la rotonda i s’implantaran pantalles acústiques per a minimitzar l’impacte sonor en la zona de la Carrova.

El Departament ha inclòs tota la C-12, entre Amposta i Lleida, en el Programa Carreteres 2+1 per executar en diverses fases i està treballant en els projectes per actuar en els 134 quilòmetres de l’eix, amb una inversió estimada en 223 MEUR.

ACN

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -