14.3 C
Amposta

S’apropa calor d’estiu a les Terres de l’Ebre amb temperatures de 30 graus

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Les Terres de l’Ebre aquest dimecres dia 5 de maig assoliran temperatures màximes superiors als 25 graus, com ja s’han registrat aquest dimarts en algunes zones. Ahir, a Vinebre i Aldover van arribar fins als 26 graus de temperatura màxima. A poc a poc la temperatura continuarà la tendència a l’alça, fins a arribar a un pic el dissabte, però no cal fer canvi d’armari, ja que dilluns aquests dies d’estiu podrien desaparèixer.

Les nits encara son una mica fredes, tot i que a les Terres de l’Ebre les temperatures mínimes ja es registren majoritàriament per sobre dels 10 graus. Avui s’espera un dia força assolellat com el d’ahir i això farà que les temperatures rondin entre els 25 i els 30 graus en molts punts, però a la resta de Catalunya les temperatures oscil·laran els 20.

L’ambient estiuenc marcarà la segona part de la setmana, ja que la temperatura seguirà pujant de cara a demà dijous, i entre divendres i dissabte hi haurà un pic de temperatura, amb màximes que podran arribar a superar els 30 graus, sobretot a les Terres de l’Ebre i a Ponent. El mar, que encara està força fred, frenarà el termòmetre a la costa, i és possible fins i tot que apareguin boires costaneres en l’inici del cap de setmana.

Pel que fa a l’estat del cel seguiran passant sistemes frontals poc actius, que no evitaran que en general faci sol. Coincidint amb el final del cap de setmana s’entreveu un gir en el temps que posarà fi a aquest primer tast de temperatures estiuenques. Entre diumenge a última hora i l’inici de la setmana que ve entrarem en una fase de temps més inestable. És molt possible que aquest canvi de temps provoqui una baixada clara de la temperatura que esvaeixi dilluns tota sensació d’estiu avançat.

El més probable és que els termòmetres tornin de forma ràpida a valors similars als dels últims dies, o fins i tot una mica més baixos. El canvi de temps de l’inici de la setmana que ve encara està obert a variacions, però en tot cas amb els mapes d’avui sembla difícil que la sensació d’estiu avançat pugui instal·lar-se en el tram central del maig.

Redacció – Ll. S.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -