14.3 C
Amposta

Rumbes, sevillanes i cavalls portaran l’esperit de la Feria d’Abril a la 2a edició del Ràpita Olé

La festa arrencarà a les 11.30 h del matí amb una desfilada de carros i cavalls pels carrers del municipi. Després, la romeria arribarà fins al pavelló firal, on a les 12.30 h tindrà lloc la inauguració institucional

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

El pavelló firal de la Ràpita es convertirà el pròxim dissabte 24 de maig en l’epicentre del flamenc, les sevillanes i les rumbes amb la segona edició del ‘Ràpita Olé’, una jornada festiva organitzada per l’escola Jas Dansa amb el suport de l’Ajuntament.

La festa arrencarà a les 11.30 h del matí amb una desfilada de carros i cavalls pels carrers del municipi. Després, la romeria arribarà fins al pavelló firal, on a les 12.30 h tindrà lloc la inauguració institucional. A partir d’aquí, s’obriran les portes a una jornada plena d’activitats per a grans i petits, amb balls, concerts, tallers, atraccions infantils i servei de bar.

La codirectora del festival i de l’escola Jas Dansa, Anna Subirats, ha destacat que «tot i que no és una tradició pròpia del territori, hi ha molts aficionats a les rumbes i les sevillanes, i sempre esperem aquest dia amb il·lusió per trobar-nos i ballar plegats». 

Per la seva banda, Judit Subirats, també codirectora de Jas Dansa i del festival, ha detallat el programa d’activitats, explicant que la festa començarà davant de l’Ajuntament amb una romeria amb grups locals i de fora, cavalls i gent que col·labora, i un cop s’arribi al pavelló «començarà la festa per a tothom: grans, petits, gent que sap ballar i gent que no. Hi haurà concerts, activitats infantils, inflables, tapes, begudes… Una mica de tot per passar-ho bé!».

Entre les novetats d’enguany, la jornada comptarà amb petites actuacions de sevillanes a càrrec de grups vinguts de Tortosa, la Sénia, Benicarló o Reus. “No ho plantegem com un espectacle formal, però sí que donarem l’oportunitat als grups de fer alguna actuació senzilla per animar el dia. I també hi haurà algunes sorpreses divertides!”, ha avançat Judit.

L’alcalde de la Ràpita, Xavi Reverté, ha celebrat la iniciativa, agraint l’esforç a l’organització i destacant que «estem molt contents de donar suport a un acte cultural com aquest. Sabem que no tothom pot anar a la Feria de Sevilla, i portar-ne un trosset aquí, a casa nostra, és un regal per al poble».

La festa és gratuïta i oberta a tothom. L’únic que es paga és el que es consumeix en menjar i begudes. La programació detallada es pot consultar a l’Instagram: @rapitaole.

Cartell de la 2a edició de Ràpita Olé.

Redacció L.P.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -