La promotora Parc eòlic Mudèfer ha sol·licitat modificar les autoritzacions per renovar les centrals Mudèfer I i II, de Caseres i Batea (Terra Alta). Retiraran els 25 i 7 aerogeneradors actuals, de 1.800 kW de potència i els substituiran per 10 molins de vent de 4,5 MW de potència unitària a Mudèfer I, i per 3 unitats de 4,2 MW de potència a Mudèfer II. La companyia remarca que “s’afavoreix un millor aprofitament del recurs eòlic amb menys quantitat d’aerogeneradors, més potència unitària i menys ocupació de terreny“. Els nous aerogeneradors són més grans, amb pales de 163 metres de longitud i una alçada de boixa de 113 metres. Aquest model de repotenciació ja s’ha dut a terme en parcs com Les Colladetes del Perelló (Baix Ebre).

Les modificacions de les autoritzacions administratives prèvies i de construcció dels parcs eòlics Mudèfer I i Mudèfer II, a Caseres i Batea, i de les seves línies soterrades a 30 kV, se sotmeten a informació pública, com s’anuncia al Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) aquest dilluns. Les dues centrals mantindran la potència total instal·lada, 45 MW i 12,6 MW, respectivament, i reduiran el nombre de molins de vent. Els nous són més grans i de més potència unitària. Les infraestructures d’evacuació que tenen els parcs no formen part de la modificació i es mantindran.
El pressupost per a la renovació de Mudèfer I és de 54.631.763,48 euros i el de Mudèfer II és de 16.531.689,46 euros. Aquest dilluns s’obre un termini de 60 dies per presentar al·legacions als serveis territorials ebrencs de Territori, Habitatge i Transició Ecològica.
ACN


