El nombre de grups escolars confinats a Catalunya per un cas de cCovid-19 és de 792, 42 més que aquest dimecres. Segons les dades d’Educació, són l’1,1% del total. Hi ha 19.071 persones confinades, 931 més que en el balanç anterior: 18.156 alumnes, 881 docents i personal d’administració i serveis i 34 personal extern. En els darrers 10 dies s’han confirmat 1.580 positius, 1.426 d’alumnat, 148 de docents i personal d’administració i 6 de personal extern. Els positius acumulats són 30.426, 195 més que en el balanç anterior. Els centres tancats són ja 4. L’Escola El Roser – ZER Alt Segrià de Torre-serona se suma a l’Escola Santa Margarida – ZER Alt Berguedà de Gósol, la Llar d’Infants La Cadireta del Bruc (Anoia) i l’Atlètic Terrassa Hockey Club.
Terres de l’Ebre (168 centres educatius)
Segons les dades facilitades pel Departament d’Educació actualment a les Terres de l’Ebre no hi ha cap centre escolar tancat i hi ha 10 grups confinats de 7 centres educatius. De tota la comunitat educativa hi ha 252 persones en quarantena de 14 centres. Durant els últims 10 dies s’han detectat en 11 centres educatius 17 positius de Covid-19. Per tant, a les Terres de l’Ebre el 96% dels centres no tenen cap grup confinat i el 93% no han detectat cap positiu durant els darrers 10 dies.
Baix Ebre (65 centres educatius)
El Baix Ebre té actualment 6 grups escolars en quarantena de 5 centres educatius, 142 persones confinades de 10 centres i s’han detectat 11 positius els darrers 10 dies en 7 centres.
- Escola Marcel·lí Domingo de Tortosa: 2 grups confinats, 43 persones en quarantena i 4 positius detectats els darrers 10 dies.
- Escola Remolins de Tortosa: 1 grup confinat, 15 persones en quarantena i cap positiu els darrers 10 dies.
- Escola Sant Llatzer de Tortosa: 1 grup confinat, 22 persones en quarantena i cap positiu els darrers 10 dies.
- Institut Cristòfol Despuig de Tortosa: 1 grup confinat, 27 persones en quarantena i 1 positiu detectat els darrers 10 dies.
- Institut Escola El Temple de Tortosa: 1 grup confinat, 27 persones en quarantena i 1 positiu detectat els darrers 10 dies.
Montsià (49 centres educatius)
El Montsià té actualment 4 grups escolars en quarantena de 2 centres educatius. 2 centres educatius del Montsià acumulen 107 persones confinades i 3 centres han detectat 5 positius els darrers 10 dies.
- Institut Els Alfacs de la Ràpita: 3 grups confinats, 86 persones en quarantena i 2 positius detectats els darrers 10 dies.
- Escola Soriano Montagut d’Amposta: 1 grup confinat, 21 persones en quarantena i 2 positius detectats els darrers 10 dies.
Ribera d’Ebre (32 centres educatius)
La Ribera d’Ebre no té cap centre amb grups confinats ni cap persona confinada, però sí que s’ha detectat 1 positiu durant els darrers 10 dies, concretament a l’Escola Lluís Viñas i Viñoles de Móra d’Ebre.
La Terra Alta (22 centres educatius)
La Terra Alta no té cap centre educatiu amb grups confinats ni s’ha detectat cap positiu durant els darrers 10 dies. Tot i que hi ha dues persones en quarantena a l’Escola Puig Cavaller de Gandesa i una altra a l’Escola d’infants l’Esquirol d’Horta de Sant Joan.
Redacció – V. Ll.