Movem Tortosa demana informació de personal, les rutes i la neteja realitzada durant el mes d’agost per estudiar si s’està complint el contracte després de la preocupació de la ciutadania. Des de fa pocs mesos el nou contracte de neteja de Tortosa, atorgat a Acciona, ha començat a funcionar a la ciutat després que el govern de PdCat i ERC, en el mandat anterior, tornessin a optar per la privatització de la neteja tot i que a Catalunya la tendència és a la inversa: remunicipalitzar i fer una gestió directa dels serveis de neteja que ofereixen els ajuntaments, opció que fou defensada per Movem Tortosa, però rebutjada tant per Roigé com pels republicans.
Des de Movem Tortosa, mesos després d’entrar aquest contracte en funcionament, denuncien “la manca d’efectivitat i el pèssim servei que s’està donant: menys presència de contenidors, contenidors plens, manca de papereres així com poca freqüència de neteja dels carrers, fet que està indignant a la ciutadania que veu atònita com enlloc de millorar el servei ha passat tot el contrari.” És per això que el primer grup de l’oposició ha registrat una instància amb una bateria de preguntes per conèixer quina és la situació concreta en què es troba avui dia aquest servei.Així doncs, Movem Tortosa, ha demanat al govern municipal el número de treballadors i treballadores que treballen per aquest contracte així com les seues jornades laborals, el número de freqüències realitzades així com les diferents rutes realitzades per a la recollida de la brossa dels contenidors durant el mes d’agost de 2019, el número de papereres noves col·locades així com la seua distribució i finalment, el número de freqüències i les rutes realitzades de neteja de carrers realitzades durant el mes d’agost.
A més a més, també volen estudiar en deteniment si s’està complint el contracte, i es recorda, que en cas de no ser així, caldria estudiar les accions legals pertinents perquè es compleixi tal i com preveu la llei un cop es va optar per la privatització del mateix.
Redacció – N. A.