14.3 C
Amposta

Més mesures de l’Ajuntament d’Alcanar per a fer front al coronavirus

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Aquests darrers dies van posar en marxa els serveis de suport a la ciutadania que l’Ajuntament d’Alcanar ha activat davant la situació d’emergència generada pel coronavirus COVID-19. Es tracta d’una bateria de serveis complementaris als Serveis Socials disponible per a les persones en situació vulnerable.

El servei implica la gestió a domicili de la compra d’aliments, medicaments i productes de primera necessitat per un equip de voluntariat, així com l’atenció psicològica telefònica per part de professionals, sota la coordinació de la regidoria d’Afers Socials de l’Ajuntament d’Alcanar. Les persones que tinguen aquestes necessitats han de trucar al telèfon 638357718.

Tanmateix, l’escamot de la Policia Local està realitzant tasques de suport a la ciutadania, com ara el repartiment d’aliments a les famílies més desfavorides, de forma coordinada amb Càritas, Serveis Socials i l’equip de voluntaris activats amb motiu del COVID-19. La Policia Local també treballar per a garantir la circulació de vehicles i persones només en casos de necessitat.

Pel que fa a l’àrea econòmica i hisenda, el consistori està treballant en mesures per a flexibilitzar el pagament d’impostos i tribus i alleugerir la càrrega fiscal durant aquestes setmanes d’inactivitat. Durant els dies vinents es faran públiques aquestes mesures.

Joan Roig, alcalde d’Alcanar explica que “l’equip de govern té tres objectius principals: controlar la circulació de vehicles i persones per evitar la propagació del virus dintre del terme municipal; acompanyar les famílies durant el confinament amb una bateria de passatemps per evitar l’angoixa i el desassossec i estudiar i implantar aquelles mesures econòmiques permeses dintre del marc legal per ajudar els veïns i veïnes del municipi.”

En l’àmbit dels mitjans de comunicació locals, a partir d’ara la programació d’Alcanar Ràdio s’adapta per a poder acompanyar la ciutadania durant el període de confinament. I el programa ‘Millorem Alcanar’ d’Alcanar Ràdio es dedicarà a resoldre dubtes i qüestions vàries relacionades amb la crisi causada pel coronavirus COVID-19.

En aquest sentit, el batlle afegeix que “estem al costat dels veïns i veïnes i no deixem de vetllar per la seua seguretat”. Roig també vol agrair la “tasca sense ànim de lucre que porta a terme l’entitat Caritats, així com la de tots els treballadors i treballadores anònimes que amb el seu esforç garanteixen la màxima normalitat al municipi”.

D’altra banda, Roig, a través del decret d’alcaldia publicat ahir, va resoldre, entre altres mesures, constituir el Comitè d’Emergències Municipal de l’Ajuntament d’Alcanar, aprovar i activar el Pla de Contingència Municipal contra el COVID-19 i identificar els serveis bàsics i estratègics que són necessaris garantir per l’Ajuntament d’Alcanar.

També va determinar que, amb caràcter general, no hi haurà atenció directa al públic a la seu de l’Ajuntament ni a la resta d’edificis municipals. Aquesta atenció serà substituïda per l’atenció telefònica i electrònica en tot allò que siga possible. Tanmateix, va suspendre, amb caràcter general, el treball presencial de tot el personal de l’Ajuntament d’Alcanar. No obstant això, tot el personal haurà d’estar localitzable i realitzar les tasques de teletreball que puga desenvolupar des del seu domicili, o que li puguen ser assignades.

Redacció – R. T.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -