Proximitat, un tracte familiar i professional, tractaments personalitzats, adaptats a les necessitats de cada pacient, transparència i informació detallada, facilitats de pagament… són els avantatges que ofereix Instituts Odontològics a la seua clínica de Tortosa, ubicada a la plaça Alfons XII, 5. Ens ho expliquen la doctora M. Carmen Forner i la responsable de zona, Ana Gálvez.
Quants anys fa que Instituts Odontològics crea somriures?
Vam néixer el 1988 a Barcelona amb una filosofia de treball basada en la qualitat i l’atenció especial a la prevenció de la salut bucodental. Busquem la proximitat amb els nostres pacients, el tracte familiar. La gent valora aquesta manera de treballar; l’experiència de tres dècades ens ho demostra. Tenim un lema que diu: “Quan estàs bé, somrius”. Això és el que volem aconseguir amb els nostres pacients, i si no fos així, probablement no ens trobaríem en la situació actual, amb 33 clíniques pròpies, 27 de les quals a Catalunya, i bones perspectives de creixement.
Quins valors diferencials aporteu en l’atenció de la salut bucodental?
Oferim tractaments personalitzats a partir d’un diagnòstic complet de cada pacient. Aquest diagnòstic ens permet preparar un pla d’intervenció integral enfocat a garantir la millor salut bucodental de cada persona. La transparència és un dels nostres valors fonamentals, per això proporcionem una informació completa i detallada, tant del tractament com del seu cost; els pressupostos que preparem són ajustats i tancats, de manera que ningú no es trobarà amb sorpreses un cop iniciat el tractament. Cada pacient mereix una atenció única. Ens agrada dir que els tractem com si fossen de la nostra família.
Quin equip conforma la clínica de Tortosa i amb quina tecnologia compteu?
L’equip mèdic l’integren un cirurgià, un ortodoncista i dues doctores generalistes, cosa que ens permet desenvolupar totes les especialitats per garantir una salut bucodental completa. Disposem de la tecnologia més avançada, que permet escurçar els temps i veure possibles dolències on els mètodes tradicionals no arriben. Comptem amb aparells d’ortopantomografia per fer radiografies en dues dimensions; de radiografies periapicals i de teleradiografia lateral de crani, que es fa servir en tractaments d’ortodòncia; i amb càmeres intraorals, per accedir al detall de cada peça dental i que el pacient puga veure de manera immediata l’estat real de la seua boca. L’objectiu, insistim, és garantir la millor atenció mèdica possible, per això també hem establert convenis amb laboratoris de la zona per disposar, en els casos necessaris, de radiografies en tres dimensions o TAC dental.
Quins tractaments oferiu?
Fem cirurgia per a la col·locació d’implants, endodòncia, periodòncia i ortodòncia, tant convencional com la d’última tecnologia, l’ortodòncia invisible. A més, som especialistes en odontopediatria. Amb els infants cal tenir una cura i una sensibilitat especials, no se’ls pot tractar igual que als adults.
Quines són les principals necessitats que heu detectat entre els pacients tortosins?
La principal necessitat és generar-los confiança. Qui va al dentista necessita confiar-hi, rebre un tracte proper i que estiguem disponibles quan ho necessita. També agraeixen que els expliquem amb detall en què consisteix cada tractament i per què és tan important la salut bucodental.
La gent és conscient de la importància de la salut bucodental?
La realitat és que encara avui dia hi ha molta gent que no n’és conscient, per això és tan important oferir informació tant dels tractaments com de les bones pràctiques preventives, i fer-ho de manera molt didàctica. En aquest sentit, els tortosins ens han demostrat una molt bona predisposició. El diagnòstic precoç és fonamental, fer les revisions pertinents, com a mínim una vegada a l’any, ens ajuda a detectar i posar solució a les patologies més habituals, com la càries, i a evitar patologies greus, com el càncer oral. En tot cas, si després d’un diagnòstic el pacient continua amb dubtes, no ha de tenir por de demanar una segona opinió. Mantenir la lleialtat a la seua clínica dental habitual no ha de ser motiu per renunciar a la possibilitat de rebre un tractament més exhaustiu, amb tecnologia més avançada. A Instituts Odontològics, la primera visita és gratuïta, de manera que qualsevol persona que tinga dubtes sobre algun aspecte de la seua salut bucodental ens pot consultar sense cap compromís.
De quina manera es pot millorar l’atenció que posem a la salut de les nostres dents i genives?
Les revisions periòdiques semestrals, per a la detecció precoç, i el tractament d’higiene bucodental anual són les millors pràctiques de prevenció per garantir una bona salut de la nostra boca. A més, les radiografies periapicals ens permeten controlar les càries interproximals —que apareixen entre les dents, no dins d’elles—, que sovint passen desapercebudes.
Cal establir, doncs, la visita rutinària al dentista com un bon hàbit de salut?
I tant que sí. Com ja hem comentat, les revisions periòdiques ens permeten detectar qualsevol problema de forma precoç, aplicar una solució ràpida i, per tant, evitar patologies. Hem de tenir en compte que si posposem la visita al dentista fins que sentim dolor en un queixal, potser és massa tard per salvar la peça. Hem de cuidar les nostres dents perquè fan una feina insubstituïble, mastegant i facilitant la digestió dels aliments. Una mala salut bucodental pot derivar en altres problemes importants de digestió o fins i tot estètics.
Costa trencar el mite del dentista com a sinònim de mal tràngol?
Sí, perquè la gent té molt arrelada la relació entre dentista i dolor. Avui dia, però, amb la tecnologia de què disposem i els avenços en l’ús de l’anestèsia, els pacients que arriben amb por o angoixa de seguida s’adonen que la situació ha canviat molt, que l’anestèsia és 100% efectiva i, per tant, no senten cap mal i surten de la consulta tranquils i satisfets amb el tractament. Pensem que és molt més dolorós aguantar el mal que ens genera una càries o un problema a les genives que el tractament que posarà fi a aquest dolor. Sovint no ens adonem que posposant la visita al dentista el que en realitat estem fent és allargar un patiment que té solució.
Un altre mite relacionat amb el dentista és que és car. Com es trenca?
El que ens hem de preguntar és: car comparat amb què? Estem parlant de salut. Car és no tenir-ne cura. Adquirir uns bons hàbits d’higiene bucodental és totalment assequible i la prevenció precisament serveix per, a un preu molt raonable, evitar haver de fer despeses més importants. Per exemple, el tractament d’higiene anual a Instituts Odontològics costa quaranta euros. Quan s’han de fer tractaments reparadors, hem de valorar que l’absència de peces dentals impedeix mastegar bé els aliments i això deriva en problemes gàstrics; per tant, posar solució a la nostra salut bucodental també repercuteix en la bona salut del nostre cos. És una inversió en qualitat de vida.
Quins avantatges oferiu als vostres clients a l’hora de fer el pagament del tractament?
El principal avantatge és que ens adaptem a les necessitats de cada pacient i a la seua disponibilitat econòmica. Oferim el pagament fraccionat sense costos afegits ni interessos. Això proporciona molta tranquil·litat, perquè no és el mateix fer el pagament de cop que en diversos terminis.
Setmanari L’EBRE