El passat mes d’abril es va inaugurar a Godall el nou projecte pilot de la Generalitat: l’Oficina d’Atenció Ciutadana Mòbil. Aquesta oficina mòbil és una furgoneta amb connexió 5G via satèl·lit que recorre els municipis rurals per donar suport i acompanyament a les persones que necessitin fer tràmits d’una manera ràpida i senzilla, apropant així l’administració pública a les zones rurals del país.
A partir d’avui, gràcies al bon funcionament d’aquesta oficina mòbil, s’ampliaran els municipis que integren la ruta, augmentant a 33 localitats. Fins ara aquesta era la ruta que feia:
- La primera setmana del mes recorrerà la comarca del Baix Ebre, visitant el dilluns Benifallet, dimarts Paüls, dimecres el Perelló, dijous Tivenys i divendres Xerta.
- La segona setmana del mes recorrerà la comarca del Montsià, visitant el dilluns Alcanar, dimarts Freginals, dimecres Godall, dijous el Mas de Barberans i divendres la Sénia.
- La tercera setmana del mes recorrerà la comarca de la Ribera d’Ebre, visitant el dilluns Ascó, dimarts Flix, dimecres la Palma d’Ebre, dijous Riba-roja d’Ebre i divendres la Torre de l’Espanyol.
- La quarta setmana del mes recorrerà la comarca de la Terra Alta, visitant el dilluns Arnes, dimarts Bot, dimecres Caseres, dijous la Fatarella i divendres la Pobla de Massaluca.
Nova ruta de l’Oficina d’Atenció Ciutadana Mòbil a les Terres de l’Ebre
Ara, amb el nou calendari, continua visitant una comarca cada setmana del mes i visitarà de 9 h a 11 h un municipi i de 12 h fins a les 14 h el segon municipi. Com a excepció, els dies que només visitarà un sol municipi s’hi quedarà des de les 9 fins a les 14 h a la mateixa localitat.
- La primera setmana del mes recorrerà la comarca del Baix Ebre, visitant el dilluns Benifallet i Tivenys, dimarts Paüls i Xerta dimecres el Perelló, dijous Aldover i Alfara de Carles i divendres Deltebre.
- La segona setmana del mes recorrerà la comarca del Montsià, visitant el dilluns Alcanar, dimarts Freginals i Godall, dimecres Santa Bàrbara i Masdenverge, dijous Sant Jaume d’Enveja i el Mas de Barberans i divendres la Sénia.
- La tercera setmana del mes recorrerà la comarca de la Ribera d’Ebre, visitant el dilluns Ascó, dimarts Flix i Riba-roja d’Ebre, dimecres la Torre de l’Espanyol i Garcia, dijous la Palma d’Ebre i divendres Rasquera i Ginestar.
- La quarta setmana del mes recorrerà la comarca de la Terra Alta, visitant el dilluns Arnes i Horta de Sant Joan, dimarts Bot i Batea, dimecres Caseres i el Pinell de Brai, dijous la Fatarella i Corbera d’Ebre i divendres la Pobla de Massaluca.

Oficina d’Atenció Ciutadana Mòbil
Els primers mesos de funcionament d’aquesta oficina mòbil han permès conèixer millor les necessitats de la ciutadania i detectar quins són els serveis i tràmits amb més demanada. Destaquen especialment l’obtenció de certificats digitals i sistemes d’identificació digital com l’idCAT mòbil, i els tràmits propis del Departament de Drets Socials i Inclusió -obtenir informació sobre expedients de discapacitat, títols de família nombrosa o monoparental, i altres ajuts i prestacions-. Els tràmits relacionats amb ajuts a les energies renovables i els incentius a la mobilitat eficient i sostenible (MOVES) també despunten com una de les consultes més recurrents.
En paral·lel, gràcies al sistema de comunicacions que incorpora la furgoneta s’ha pogut mapejar el territori per saber en quins punts la connectivitat és menor. En aquest sentit, el centre de recerca i2CAT està elaborant un mapa de cobertura que pugui incentivar els operadors a invertir i fer el desplegament de 5G necessari per donar major cobertura en nuclis urbans on la connectivitat es baixa.
Aquest projecte forma part del conjunt d’accions de transformació digital impulsades per la Secretaria de Telecomunicacions i Transformació Digital i de l’estratègia de reforma dels serveis públics i de l’Administració engegada pel Govern de Catalunya. La Generalitat apropa els seus serveis per establir una relació més propera, àgil i adaptada a les necessitats de la ciutadania. La missió és lluitar contra la bretxa digital i l’exclusió social que poden patir col·lectius vulnerables en matèria digital.
Redacció L.P.
Enllaços relacionats