14.3 C
Amposta

L’Institut de Tecnificació d’Amposta es classifica a la URV per a la fase final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

La Universitat Rovira i Virgili (URV) va acollir els dies 26 i 27 de febrer la fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives. Els 8 centres docents participants van debatir al voltant del tema d’enguany: «La tecnologia augmenta la felicitat?».

El debat final va estar disputat entre l’equip de l’Institut de Tecnificació d’Amposta (el Montsià) i l’equip de l’Institut Ramon Berenguer IV de Cambrils (el Baix Camp). Finalment va ser el primer d’aquests el que ha resultat campió. Així, els alumnes Joan Bel, Aaron Cano, Xavi Roig, Laura Turón i Anastàsia Zakharova, amb Míriam Solé com a capitana, representaran a la URV en la fase de la lliga de debat, que se celebrarà en aquesta mateixa universitat del 22 al 24 d’abril i reunirà als equips representants d’altres 13 institucions d’educació superior.

La Xarxa Vives organitza des de 2014 la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat. La competició d’oratòria consta de dues fases. En les fases locals classificatòries, els equips d’estudiants competeixen a una mateixa universitat. Enguany, la competició compta amb 14 fases locals que es disputen entre els mesos de gener i març a les universitats Abat Oliba CEU, d’Alacant, d’Andorra, Autònoma de Barcelona, de Barcelona, de Girona, Jaume I, de Lleida, Miguel Hernández d’Elx, Politècnica de València, Pompeu Fabra, Rovira i Virgili, de Vic- Central de Catalunya i de València. En total, 169 centres docents d’Andorra, Catalunya i el País Valencià participaran. Finalment, els centres guanyadors de cada fase local representen llurs universitats en la fase final de la competició.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat permet als estudiants millorar habilitats comunicatives i competències transversals per a la vida acadèmica i professional futures, pel fet de treballar continguts de forma dinàmica i participativa. En aquest sentit, les habilitats de comunicació no verbal, la recerca d’informació, l’anàlisi d’una temàtica concreta i, sobretot, el treball en equip, generen un espai de formació i aprenentatge excepcional. Així mateix, els professors disposen mitjançant la participació en l’activitat d’una innovadora eina docent que, d’una banda, augmenta la visibilitat dels resultats de la seua tasca docent i, d’altra, permet l’intercanvi d’experiències amb altres professors.

Redacció – C. M.

 

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -