14.3 C
Amposta

L’Escola Joan Baptista Serra d’Alcanar ha preparat un pla d’organització per a l’inici del curs escolar

El més vist

La Regió Sanitària Terres de l’Ebre podria encapçalar el desconfinament a Catalunya

El ministeri de Sanitat nega que hagi acceptat la petició de la consellera de Salut, Alba Vergés, perquè Catalunya utilitzi les regions sanitàries i...

La recollida de cirera comença a la Ribera d’Ebre amb millors previsions que l’any passat

La recollida de la cirera, que obre la campanya de la fruita dolça a la Ribera d'Ebre, ha començat amb retard per les pluges...

La Regió Sanitària de les Terres de l’Ebre és la menys afectada pel coronavirus de tot Catalunya

Les Terres de l'Ebre són la regió menys afectada pel coronavirus de tot Catalunya. La baixa densitat de població ha beneficiat el territori ebrenc...

L’ICS Terres de l’Ebre crea una Unitat domiciliària per recollir mostres per a PCR

La Gerència Territorial de l’ICS a les Terres de l’Ebre, arran de la COVID-19, ha constituït la Unitat de Recollida de Mostres, integrada per...
- Advertisement -
- Advertisement -

L’Escola Joan Baptista Serra d’Alcanar ja té enllestit el pla d’organització del centre i també ha implementat un pla d’acció perquè la tornada al centre al setembre siga tan normalitzada com es puga, malgrat els canvis i condicionants que hi haurà.

Segons el nou director del centre, Josep Forcadell, aquest pla d’organització “respecta un conjunt de valors i principis bàsics de prevenció, higiene i promoció de la salut, sense deixar de banda el nou projecte de direcció, que està basat en uns principis molt marcats, com l’equitat educativa, la inclusió, els valors, el talent, la participació de la comunitat educativa i la cohesió social”.

El Pla d’organització preveu aplicar el que ha anomenat Mètode d’aprenentatge integrat Joan Baptista Serra, que es posarà en pràctica des del pròxim setembre. Es tracta d’un sistema híbrid que combina la presencialitat i la no presencialitat. Segons Forcadell, “és necessari establir un mètode en què la continuïtat pedagògica de l’alumnat no es trenque, per això cal que s’utilitzen amb regularitat les noves tecnologies i se’n fomente l’autonomia”. El director afig que aquest model “també es podrà utilitzar a casa” i que inclou tres blocs diferenciats de contingut: “un de comunicatiu, un de metodològic i un tercer d’experimental, ja que l’alumnat necessita expressar-se, aprendre conceptes i, a més, aplicar-los a projectes concrets”.

Les famílies rebran instruccions sobre com accedir a la plataforma Google Classroom, en cas de necessitat i per a facilitar l’aprenentatge a casa. “La pandèmia ha fet que s’evolucione moltíssim en l’àmbit tecnològic i ara cal aprofitar-ho i seguir avançant en aquest ús entre les escoles i les famílies”, explica Maribel Ramon, regidora d’Educació. Aquest nou curs l’escola també posarà en marxa altres accions tecnològiques, com un sistema de comunicació individual amb les famílies.

Pel que fa a l’entrada i sortida a l’escola i al pati, el curs vinent es farà de manera esglaonada i amb deu minuts de diferència entre els diferents grups estables. “És important evitar el contacte entre grups estables i també aglomeracions de gent a les portes de l’escola”, destaca el nou càrrec directiu del centre.  Els grups estables estaran formats per un màxim de 25 alumnes juntament amb el seu tutor o tutora. “Per tant, en la gran majoria de casos hi haurà una continuïtat dels grups actuals”, afig Forcadell.  A l’aula també podran entrar-hi mestres especialistes, però hauran de mantenir la distància interpersonal i portar mascareta.

En aquest sentit, l’escola ha engegat un nou servei d’acollida i recollida de l’alumnat per a facilitar la conciliació. Mentre dure la pandèmia, les famílies que tinguen dos xiquets a l’escola, d’edats diferents, que hagen d’entrar al centre amb una diferència de més de deu minuts, es podran acollir a aquest servei.

El pati es distribuirà per sectors perquè els diferents grups estables de xiquets i xiquetes no es puguen barrejar entre ells. A més, l’alumnat haurà de portar mascareta en tot moment menys quan es trobe dins de la seua aula o al pati amb el seu grup estable. El menjador també tindrà un pla específic per a garantir aquests principis bàsics de prevenció, higiene i promoció de la salut. A més, s’hi mantindrà la separació dels grups estables, es ventilarà l’espai regularment i, com sempre, serà obligatori que els xiquets i xiquetes es renten les mans abans i després de menjar.

L’Ajuntament d’Alcanar gestiona i finança la neteja dels diferents espais del centre educatiu. Maribel Ramon detalla que “de manera coordinada amb l’equip directiu, es prendran les mesures necessàries per a garantir la màxima higiene i seguretat a l’escola”.

D’altra banda, un alumne presenta símptomes de covid-19 a l’escola, serà traslladat a un espai habilitat fora de l’edifici central acompanyat del mestre responsable, tal com marca el protocol. S’haurà de posar una mascareta quirúrgica i, a més, se li prendrà la temperatura. També es contactarà amb la família perquè el vinguen a recollir. Es trucarà al 061 si la família no respon. “L’alumne anirà cap a casa i quedarà en aïllament domiciliari. Mentrestant, l’activitat del centre continuarà amb normalitat. Si surt un positiu, el Departament de Salut serà qui donarà les instruccions i marcarà els passos que caldrà seguir”, recalca Forcadell.

Objectius del nou pla de direcció

En el context actual d’incertesa i complexitat, el passat mes de març es va seleccionar i aprovar el nou projecte de direcció encapçalat per Josep Forcadell, el qual inclou vuit objectius bàsics: millora de resultats, equitat educativa, escola inclusiva i integradora, gestió eficient dels recursos, foment del talent i la vàlua docent, model d’escola que aprèn per ella mateixa, participació de les famílies i treball en xarxa per a afavorir la cohesió social.

El treball metodològic globalitzat en equitat educativa i en competència digital de l’alumnat i el docent s’ha accelerat els darrers mesos. Aquest salt de gegant a causa de la pandèmia ha fet que l’escola haja implementat un marc per a l’estratègia digital del centre que l’organitza en un entorn de gestió, d’aprenentatge, de desenvolupament docent i de comunicació i difusió. “Això és el que proposarem de cara al curs vinent per tal de potenciar l’ús d’aquesta tecnologia des d’un punt de vista pedagògic i de comunicació, amb l’objectiu d’apropar-nos cada vegada més a l’alumnat i a les famílies”, comenta el director.

“En aquest nou projecte de direcció ens haurem d’implicar tots els operadors educatius més enllà de l’àmbit acadèmic. Des de l’Ajuntament, com administració local i propera a les necessitats de l’alumnat, participarem amb il·lusió i des d’un sentit de pertinència, implicació i cooperació en aquest projecte educatiu”, conclou la regidora d’Educació.

Redacció – T. R.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Anunci -

Actualitat

Tweetstorm per exigir al Govern la fi dels correbous

Aquest divendres a les 12 del migdia la plataforma Prou Correbous ha organitzat un tweetstorm, és a dir, una crida a realitzar piulades a...

[VÍDEO] Els aiguats comencen a inundar carrers a Ulldecona

El pas d'una borrasca farà que avui el temps sigui bastant mogut, sobretot en comarques de les Terres de l'Ebre. Imagina Ràdio ja va...

Dues dècades de lluita, pedagogia i perseverança en la defensa del riu i el Delta de l’Ebre

Dimarts es complien 20 anys de la fundació de la Plataforma en Defensa de l'Ebre (PDE), nascuda per combatre el projecte de macrotransvasament promogut...

Reobre el Centre de Dia de la residència de la gent gran d’Amposta

Ahir dijous 17 de setembre, va tornar a l’activitat el Centre de Dia de la gent gran, ubicat a la residència de gent gran....

L’OMS ha fixat la data en què tornarà la vida que teníem abans del coronavirus

És una de les grans preguntes que es fan aquests dies ciutadans de tot el món: Quan recuperarem la vida que portàvem abans que...
- Anunci -
- Anunci -