14.3 C
Amposta

L’escola Horta Vella de la Ràpita recupera les classes aquest dilluns, una setmana després de l’aiguat

L'alumnat haurà de fer dos torns per poder sortir a jugar al pati, una de les zones més malmeses del centre

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

L’escola Horta Vella de la Ràpita recuperarà les classes dilluns, una setmana després de l’aiguat que va afectar la comarca del Montsià. Era l’última que quedava per recuperar la normalitat des de l’aiguat, un escenari que ha estat possible en part per l’ajuda del voluntariat. Una empresa de desinfecció garantirà la salubritat de l’espai aquest divendres. Ara bé, caldrà fer dos torns per sortir al pati, una de les zones més malmeses de l’escola. En una visita al centre, la consellera d’Educació Esther Niubó ha afirmat que plantejaran mesures a mig i llarg termini per reconduir l’aigua dels barrancs per fer front a episodis similars, si bé l’alcalde no ha descartat que en un futur llunyà es proposi reubicar l’escola en una zona no inundable.

Les aules de l’escola Horta Vella de la Ràpita (Montsià) tornaran a la normalitat lectiva a partir d’aquest dilluns, quan farà una setmana dels aiguats que van assolar la comarca. Els efectes de la borrasca ‘Alice’ han estat notoris especialment a la zona d’educació infantil i als patis de l’equipament escolar, que han quedat plens de fang. La feina dels voluntaris, sumats a la de la comunitat educativa i membres dels cossos de seguretat, ha permès millorar l’aspecte de l’escola en qüestió de dies. Alhora, està previst que aquest divendres a la tarda una empresa de desinfecció garanteixi la salubritat de l’escola, on s’imparteix educació infantil i primària. Així, se centrarà en l’edifici, però també en el pati dels alumnes més grans, on tenen constància que han aparegut restes d’aigües residuals.

Cinc dies després dels aiguats, la comunitat educativa i operaris de manteniment encara llencen mobiliari i equips electrònics que han quedat inservibles. Només a la biblioteca escolar s’han hagut de llençar retirar prop de 200 llibres, que se sumen als contes i material de les aules que també s’han vist afectats per l’aigua. La marca de l’aigua és visible pels passadissos de la planta baixa de l’escola, amb els marcs de les portes inflats a causa de la humitat. D’altra banda, els tècnics han descartat danys estructurals que afectin l’escola.

L’últim centre escolar pendent de recuperar la normalitat:

Malgrat la recuperació de les classes, l’alumnat haurà de sortir al pati per torns ja que el d’educació infantil està totalment enfangat. «L’escola d’Horta Vella està mal ubicada, és en una zona inundable, però a més a més és en capa freàtica. Per tant, de normal ja surt la humitat per baix i ara, tenim la filtració d’aigua per dalt. Això vol dir que el pati tardarà bastant a poder-se assecar i que sigui útil per als alumnes», ha indicat la directora de l’escola, Àngela Galo. En aquest sentit, està previst que pròximament operaris municipals se centrin en aquest espai per agilitzar la seva recuperació.

L’escola Horta Vella, ubicada al barri Xicago de la Ràpita, és l’últim centre escolar pendent de reobrir a la comarca del Montsià des dels aiguats. Pel que fa a l’Institut dels Alfacs, també al municipi, les classes es van poder reprendre aquest dimecres després d’assegurar que el nivell de perill era baix.

Davant d’aquest escenari, l’alcalde Javier Reverté ha assenyalat que a llarg termini, es podria plantejar reubicar l’escola en uns terrenys que no siguin inundables. Una proposta que la consellera d’Educació Esther Niubó ha matisat, apuntant que abans es prioritzaran mesures d’adequació dirigides, entre altres, a la reconducció dels barrancs.

Demanen no travessar el pont dels Sequesos

Pel que fa als accessos a la Ràpita, el batlle ha fet una crida a la prudència i ha demanat que no es travessi el pont dels Sequesos. «Els geòlegs i els arquitectes diuen que no saben com el pont s’aguanta, per tant, d’aquí faig una crida que no passi ningú pel pont», ha remarcat Reverté. En aquest sentit, s’habilitarà una rampa per facilitar el pas i a partir de la setmana vinent es posarà en marxa un servei de llançadora d’autobusos per connectar amb aquesta zona de la ciutat.

ACN

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -