14.3 C
Amposta

Les reclamacions de consum creixen un 11% a les Terres de l’Ebre

El 60% de les reclamacions de consum a l'Ebre es resolen amb la mediació o l'arbitratge

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

L’Agència Catalana del Consum va atendre 1.091 reclamacions a Terres de l’Ebre l’any passat, un 11% més que el 2020, i queixes relacionades sobretot amb el subministrament elèctric, la telefonia i internet, les compres a distància o els viatges. El 59,8% d’aquestes reclamacions s’han resolt per la via de la mediació o l’arbitratge –un 19% que un any abans, però encara amb “espai per recórrer”. Pel que fa al control de mercat, l’Agència va fer 308 actuacions inspectores al territori, un 85,5% més que l’any anterior. Aquest increment es deu a la recuperació progressiva dels controls presencials i perquè les denúncies han augmentat un 27,6% pel que fa a serveis immobiliaris, restauració, allotjaments turístics i productes insegurs.

De les reclamacions dels consumidors de l’Ebre, les operadores de telefonia i les companyies energètiques encapçalen la llista de les empreses amb més reclamacions – Endesa, amb 88; Vodafone, amb 85; i Orange, amb 76. La resta d’empreses que han acumulat més reclamacions són Energia XXI, Edistribución, Telefónica, Naturgy i Vueling.

L’Agència Catalana de Consum ha traslladat una proposta a l’Estat perquè modifiqui la legislació i que l’arbitratge de consum sigui obligatori en les reclamacions de quantia inferior als 3.000 euros.

ACN

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -