L’empresa pública Amposta Serveis Municipals ha fet balanç dels primers vuit mesos de funcionament. Un balanç “positiu” tant pel que fa a l’activitat realitzada com, i especialment, els resultats econòmics. “En vuit mesos, ja hem incorporat a l’empresa pública el servei de neteja de 37 d’edificis municipals”, explica l’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, assenyalat que això ha permès millorar-ne el servei i també l’eficiència dels recursos. “Gràcies a la gestió feta, hem tancat aquest període amb un balanç econòmic positiu de 26.000 euros”. “Això ens demostra que, malgrat les crítiques que va generar la creació d’aquesta empresa pública, si es gestiona bé, l’empresa pública és un model d’èxit i té un llarg recorregut”, afegeix Tomàs. Per la seva banda, el regidor de Governació i Serveis al Territori i conseller delegat de l’empresa pública, Miquel Subirats, posa en valor el paper d’Amposta Serveis Municipals com a “eina que ens ha de servir per millorar la gestió dels serveis públics”. Així, assegura que “la primera fase de la implementació de l’empresa pública consistent en la neteja de les dependències municipals ha estat un èxit i ara ja estem treballant per que l’Ajuntament li pugui encomanar nous serveis i així continuar millorant la nostra ciutat”.
Creada al setembre de 2019, la plantilla d’Amposta Serveis Municipals està integrada actualment per 28 treballadors i treballadores i s’encarrega de la neteja de 37 edificis municipals. Durant els propers mesos, té previst ampliar el servei amb la neteja de dos nous edificis (el Sindicat i el nou pavelló d’esports) i contractar quatre persones més. Anualment s’invertiran unes 54.000 hores de neteja a edificis municipals. Tanmateix, en els propers mesos Amposta Serveis Municipals també assumirà la gestió de la piscina municipal.
Redacció – Ll. S.