L’Ajuntament d’Alcanar ha iniciat un projecte estratègic per revitalitzar i millorar el teixit comercial del municipi a través de l’estudi “Anàlisi i diagnosi del comerç d’Alcanar”, impulsat per l’Àrea de Desenvolupament Local. L’objectiu principal és identificar oportunitats que permetin diversificar i enfortir l’oferta comercial del territori, situant-lo com un referent en l’àmbit local i comarcal.
Una de les claus d’aquest estudi és el seu enfocament inclusiu, que combina la visió dels comerciants amb les impressions dels clients. Es duran a terme visites als establiments per recollir de primera mà les necessitats del sector, així com enquestes per captar les expectatives i suggeriments dels consumidors, assegurant una diagnosi completa i equilibrada.
Un projecte recolzat pel Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya
Aquesta iniciativa forma part del Programa de Suport als Municipis en l’Àmbit del Comerç, finançat pel Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM). El programa té com a finalitat oferir eines als ajuntaments per fomentar la competitivitat i adaptació del comerç local als nous reptes.
Suport institucional i col·laboració
Marc Chavalera, regidor de Comerç i Turisme, ha subratllat la importància de la col·laboració de comerciants i clients per garantir l’èxit del projecte. Segons ell, «gràcies a la implicació de tots els agents implicats, es podrà analitzar de manera detallada l’estat del comerç local i establir les bases per enfortir el sector comercial d’Alcanar».
En la mateixa línia, l’alcalde Joan Roig ha destacat el paper essencial del comerç local:«Creiem que aquesta anàlisi i diagnosi ajudarà al comerç, que ha de ser un dels referents del nostre municipi».
Redacció