14.3 C
Amposta

La Ribera d’Ebre incentiva 56 experiències turístiques en un nou catàleg virtual

La comarca desperta més interès als visitants en nous sectors com el turisme de natura i l'enogastronòmic

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre ha estructurat i incentivat l’oferta de mig centenar d’experiències turístiques en un nou catàleg virtual que actualitza i substitueix el que es va fer el 2014. Des de llavors, el segment turístic que atrau la comarca s’ha mantingut, amb un turisme molt familiar i de proximitat, però les empreses detecten més interès per sectors com la natura i l’agrogastronomia que generen noves oportunitats de productes turístics. A més de l’ecoturisme, el catàleg ofereix moltes experiències culturals, d’esports d’aventura o d’artesania, amb la pauma i el fang com a actius “diferenciadors”, 56 propostes que es poden consultar a la web de turisme del Consell i que es promocionaran entre agències i operadors.

El catàleg virtual s’engega amb 56 propostes, 40 que es poden fer amb un dia d’estada a la comarca i la resta per passar-hi un cap de setmana o més dies. S’ha dividit en sis àrees temàtiques: turisme cultural, actiu, enoturisme, familiar, ecoturisme i l’artesania, amb activitats i tallers de pauma i fang.

La revisió del catàleg d’experiències turístiques de la Ribera d’Ebre referma l’aposta del Consell Comarcal per fer valer el patrimoni natural i agrícola de la comarca perquè la conegui i se la visiti més enllà dels seus actius culturals, i sobretot energètics. L’any passat es va treballar amb una trentena d’empreses turístiques per actualitzar i crear aquest nou dossier i ha servit per detectar que hi ha noves oportunitats i experiències vinculades amb els productes agrícoles, i també amb la natura.

Com ha apuntat Monica Sabaté, tècnica de Turisme del Consell Comarcal, mentre que el segment s’ha mantingut aquests anys amb un turista que ve amb la família o amb la parella, i arriben sobretot de l’àrea metropolitana de Barcelona, l’interès d’aquests turistes pel senderisme i l’ecoturisme ha crescut. “Les empreses no ho detectaven com una oportunitat. Sempre parlàvem de patrimoni cultural i ara també té un pes important -18 propostes de 56 al catàleg- però hem entrat en noves línies de treball”, ha dit Sabaté.

Ha passat el mateix amb els productes enogastronòmics, “un salt molt important” que s’ha incentivat també gràcies al programa de l’ens comarcal per al suport del sector agroalimentari i que ha impulsat productes que inclouen visites a formatgeries, cooperatives, cellers o als mateixos cultius – amb una campanya molt potent al voltant de la floració dels fruiters com és la Ribera en Flor.

Visitants prepandèmia

De fet, la Ribera en Flor encara està activa. La pluja dels últims dies ha frenat l’assistència perquè ha provocat anul·lacions o ha forçat la suspensió d’algunes activitats a l’aire lliure. Tot i això, ja hi ha participat més de 850 visitants i es preveu igualar o superar les xifres del 2019. Queda encara l’eclosió dels cirerers, que s’ha retardat pel mal temps, i allargarà unes setmanes la programació per gaudir de les activitats i de la floració dels fruiters.

ACN

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -