14.3 C
Amposta

La Ribera d’Ebre desplega un pla d’acció per promocionar els seus productes

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre ha presentat el Pla d’Acció del producte local de la Ribera d’Ebre amb l’objectiu de visibilitzar i promocionar els productes de proximitat i sensibilitzar la població en el consum d’aquest tipus d’aliments. Gemma Carim, presidenta del Consell Comarcal i Núria Descarrega, tècnica de suport al sector agroalimentari, han exposat les línies d’actuació en les línies que es començaran a executar a partir del gener del 2020.

La implementació del Pla va encaminada a millorar de la competitivitat territorial i de les empreses agroalimentàries de la comarca, amb l’enfortiment dels circuits de venda i comercialització, l’impuls de la cadena de valor i l’articulació de sinergies entre productors, restauradors i empreses del sector turístic. “En general som conscients que tenim un producte de qualitat i ho constata el fet que moltes de les empreses exporten fora del territori. Ara bé, per contradictori que pugui semblar, també cal estimular la demanada de proximitat, que els restaurants de la comarca hi creguin, i que la degustació dels aliments de casa nostra esdevingui també un atractiu turístic”, ha explicat Gemma Carim.

Precisament, aquest dilluns 9 de desembre, coincidint amb la presentació del Pla, una trentena de persones —entre les quals, representants d’una dotzena d’empreses— han participat en una jornada tècnica en la qual s’han presentat productes agroalimentaris locals (carn i embotits, mel, vi, oli, vermut, formatges, dolços, productes de l’horta, etc.). Del fet, l’hostal gastronòmic La Creu de Móra d’Ebre ha cuinat una degustació de plats elaborats amb els aliments de proximitat per donar exemple del treball conjunt entre pagesos, elaboradors i restaurants. “Ja fa uns anys que el Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre a través del programa ‘7 comarques’ treballa en la promoció del sector alimentari com el de l’oli i el vi. Però ara cal anar més enllà: ens hem de convertir en veritables activistes dels productes de proximitat. I aquest Pla d’Acció ha de servir per sumar forces entre l’administració i els productors per aconseguir que cada vegada més empreses se sumin a aquest projecte. Volem posicionar la Ribera d’Ebre com a comarca agroalimentària i compromesa amb el producte local”, ha afegit la presidenta del Consell Comarcal.

El Pla d’Acció que s’ha presentat aquest dilluns es començarà a implementar al mes de gener del 2020 i es desenvoluparà dins el marc del projecte Ribera d’Ebre VIVA, subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc dels programes de suport al desenvolupament local de la Generalitat de Catalunya i el Govern espanyol.

Redacció – T. R.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -