La trobada, organitzada per la Penya Bou Capllaçat amb el suport de l’Ajuntament de la Ràpita i la Federació Espanyola de Toro con Cuerda, ha reunit 2.500 acreditats i ha atret unes 6.000 persones, convertint la Ràpita en l’epicentre d’aquesta tradició al país durant tot el cap de setmana.
L’impacte econòmic directe a la Ràpita ha superat el milió d’euros, sense comptar la repercussió indirecta en promoció i difusió mediàtica. Les 23 localitats que formen part de la Federació han estat presents a la cita, compartint les seves maneres de viure el bou de corda, la seva gastronomia i el seu patrimoni cultural.
El president de la Penya Bou Capllaçat, Antonio Carmona, ha qualificat l’experiència «d’excel·lent, fruit d’un any i mig de treball», i ha destacat la resposta del públic a les exhibicions: «Hem tingut molta presència de veïns de les Terres de l’Ebre i un molt bon ambient. La jornada gastronòmica al parc de Garbí i les revetlles a la plaça 1 d’Octubre han estat espectaculars, i els estands al pavelló han tingut molt bona acollida. En definitiva, una valoració impecable, amb la gent molt contenta».

En la mateixa línia, el president de la Federació Espanyola de Toro con Cuerda, Roberto Fernández Blanco, ha subratllat l’èxit absolut de la vintena edició: «Hem tingut 2.500 persones acreditades, que han disfrutat de les instal·lacions, les exhibicions i la gastronomia local. El que més hem destacat aquí és el respecte i la serietat amb què es viu el bou de corda. Això ha marcat la diferència».
La regidora de Turisme i Comerç de la Ràpita, Helena Queral, ha volgut agrair el civisme i la implicació de tots els participants, destacant que «hem viscut un ambient de germanor i unió dins del món taurí. Felicitem la Penya Bou Capllaçat com a entitat organitzadora, així com la Brigada Municipal i la Policia Local per la feina constant i discreta que han fet».

L’alcalde de la Ràpita, Xavi Reverté, també ha remarcat l’èxit de l’esdeveniment i la col·laboració entre municipis: «Ha estat una gran satisfacció veure la resposta del públic, el respecte cap a l’animal i l’ambient cívic. Vull agrair al Congrés Nacional del Bou de Corda, a totes les entitats, a la brigada, als ramaders i també a l’Ajuntament d’Amposta, que ens ha ajudat molt en les barreres i en la logística».
El relleu passa ara a Amposta, que acollirà la pròxima edició del congrés del 2 al 5 de juliol de 2026. El seu alcalde, Adam Tomàs, ha expressat la il·lusió del municipi davant aquest repte, assenyalant que «tenim experiència en la celebració de festes tradicionals amb bous, i estem convençuts que, gràcies al suport rebut de la Ràpita i a l’ajuda de tota la gent que s’hi aboca, el congrés de l’any que ve a Amposta serà un èxit».
Redacció