14.3 C
Amposta

La portaveu de Trens Dignes, Cinta Galiana: «tenen dret a estar enfadats, però una vaga digna per als usuaris requereix serveis mínims»

Galiana reclama serveis mínims dignes que garanteixin el dret a la mobilitat dels usuaris

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

La portaveu de Trens Dignes, Cinta Galiana, s’ha mobilitzat aquest divendres a les portes de l’estació de tren de Tortosa per protestar per la manca d’organització dels serveis ferroviaris durant les vagues convocades arran dels accidents mortals ocorreguts en dies consecutius aquesta setmana al conjunt de l’Estat. Galiana reclama serveis mínims dignes que garanteixin el dret a la mobilitat dels usuaris.

«Les plataformes ens vam solidaritzar amb la situació dels maquinistes i, per descomptat, amb el dol per la persona que va morir, però les vagues s’han d’organitzar amb uns serveis mínims», ha assegurat la portaveu. En aquest sentit, Galiana ha avançat que el Govern de la Generalitat obrirà avui mateix expedients a Renfe per no haver garantit ni tan sols aquests serveis mínims.

Pel que fa a l’estació de Tortosa, Galiana ha denunciat que aquest matí no hi havia cap persona informant els viatgers sobre alternatives de desplaçament ni tampoc s’ha habilitat cap servei alternatiu.

Segons la portaveu de Trens Dignes, la situació actual és el resultat de la manca de manteniment acumulada, els efectes de la llevantada, les desgràcies consecutives i el que qualifica de “vaga encoberta dels maquinistes”. «És la tempesta perfecta que ha fet tocar fons el sistema», ha afirmat.

Galiana considera imprescindible que «Renfe, Adif i la Generalitat de Catalunya s’asseguin a una mateixa taula perquè això comenci a revifar» i ha fet una crida perquè els representants polítics de les Terres de l’Ebre vagin a l’una i reclamin «una reacció clara de discriminació positiva cap al nostre territori».

Redacció M.F

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -