14.3 C
Amposta

La Plataforma per un Transport Públic Digne insisteix al Govern en millores urgents per al ferrocarril a les Terres de l’Ebre

En una nova reunió amb el Departament de Territori, la Plataforma reclama solucions per evitar un augment de tarifes, recuperar trens semidirectes i impulsar l’estació intermodal a l’Aldea

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

La Plataforma per un Transport Públic Digne de les Terres de l’Ebre s’ha reunit aquest 30 d’abril amb la Secretaria General de Mobilitat i Infraestructures per reclamar millores urgents en la mobilitat ferroviària al territori. En la trobada amb el secretari Manel Nadal Farreras, es van abordar diverses qüestions relacionades amb tarifes, connexions i infraestructures que afecten de manera directa els ebrencs.

Una de les principals preocupacions exposades és la finalització dels abonaments recurrents el 30 de juny, fet que obligaria a recuperar els antics abonaments de trens regionals, molt més cars que els que es fan servir dins l’àmbit de Rodalies de Barcelona. La Plataforma va exigir solucions per garantir la igualtat d’oportunitats amb la resta de Catalunya, i des de la Secretaria es van comprometre a estudiar una possible compensació o l’allargament de les ajudes.

A més, la Plataforma va reclamar que es mantingui la consideració especial de l’Avant, que actualment es tracta com un regional i permet connexions ràpides amb Barcelona en menys de dues hores. Es proposa que aquest servei passi a considerar-se de Mitjana Distància per tal que entri en els futurs abonaments que s’implementaran a partir del juliol.

Una altra millora destacada anunciada pel Departament és que a partir de gener del 2026 s’implementarà la integració tarifària amb l’ATM de Tarragona, fet que permetrà moure’s per la demarcació amb preus més econòmics. Aquest avanç beneficiarà especialment als joves que fan ús de les línies R15 i R16 per arribar a Tarragona.

Pel que fa als serveis, la Plataforma va tornar a reclamar el retorn dels dos trens semidirectes de la R16 entre Tarragona i Barcelona, suprimits arran de les obres al túnel de Roda de Berà. Aquests trens permetien escurçar el trajecte en 30 minuts. També es va proposar la creació de trens semidirectes a la R15, amb almenys dues freqüències diàries per sentit.

Altres peticions inclouen l’ampliació de serveis Avant, aturades puntuals d’Euromed a l’Aldea i, sobretot, la construcció de l’estació intermodal a l’Aldea, una infraestructura considerada clau per a la vertebració del territori. La Plataforma recorda que el Parlament de Catalunya ja va aprovar una moció favorable a aquest projecte i que ara l’Ajuntament de l’Aldea també estaria disposat a facilitar-ne la construcció.

Des de la Plataforma lamenten que cap institució ni representant polític lideri aquestes reivindicacions i assenyalen que és la societat civil qui, un cop més, assumeix el pes de reclamar unes millores justes, necessàries i imprescindibles per al futur del territori.

Redacció M.F

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -