14.3 C
Amposta

La col·lisió entre jota i l’electrònica inaugura l’Eufònic

El més vist

La Regió Sanitària Terres de l’Ebre podria encapçalar el desconfinament a Catalunya

El ministeri de Sanitat nega que hagi acceptat la petició de la consellera de Salut, Alba Vergés, perquè Catalunya utilitzi les regions sanitàries i...

La recollida de cirera comença a la Ribera d’Ebre amb millors previsions que l’any passat

La recollida de la cirera, que obre la campanya de la fruita dolça a la Ribera d'Ebre, ha començat amb retard per les pluges...

La Regió Sanitària de les Terres de l’Ebre és la menys afectada pel coronavirus de tot Catalunya

Les Terres de l'Ebre són la regió menys afectada pel coronavirus de tot Catalunya. La baixa densitat de població ha beneficiat el territori ebrenc...

L’ICS Terres de l’Ebre crea una Unitat domiciliària per recollir mostres per a PCR

La Gerència Territorial de l’ICS a les Terres de l’Ebre, arran de la COVID-19, ha constituït la Unitat de Recollida de Mostres, integrada per...
- Advertisement -
- Advertisement -

El festival Eufònic ha començat a sonar aquest dijous al vespre a la plaça del Cóc de Sant Carles de la Ràpita amb l’atrevida “col·lisió” entre la tradició de la jota i la modernitat electrònica, tot adreçat amb dansa contemporània i tradicional. “A vore”, l’espectacle inaugural, amb la ballarina senienca Sónia Gómez, la tortosina Carme Balagué i el grup pop Astrio, dirigits pel tortosí Ramon Balagué, vol marcar la pauta d’un dels nous diàlegs que vol plantejar el certamen en la seva vuitena edició: el de la tradició i la modernitat. Pop, folk, rap o electrònica experimental ompliran les tres nits i els tres dies d’un festival que, més enllà de la combinació que proposa en el seu cartell, manté com a gran senyal d’identitat el paisatge omnipresent del gran escenari que esdevé el paisatge de les Terres de l’Ebre.

El concert d'”A vore” que s’ha presentat a Eufònic com la versió més “gamberra i canalla” de l’espectacle que, coproduït pel Mercat de les Flors, l’Auditori de Barcelona i la Fira Mediterrània de Manresa, va aconseguir el Premi Butaca el passat 2018. La reflexió sobre la identitat contemporània que planteja redibuixa els límits entre la modernitat i la tradicionalitat, fusionant la música electrònica i la dansa contemporània, amb els cants de llaurar, les dolçaines i una balladora de jotes.

“És un intent de col·lisió entre la música i la dansa tradicional –no només això: el pensar, el parlar i les coses antigues-, amb la dansa moderna. És una col·lisió frontal, a lo bèstia i a veure què surt. No és una fusió, és una col·lisió”, precisa Pau Puig, dolçainer i percussionista tradicional que participa en l’espectacle. Una proposta, ha explicat, que ha anat evolucionant des de la seva concepció primigènia que torna als escenaris de carrer després de nombroses representacions en teatres i recintes tancats.

Puig assumeix “la festa i el ball” com el punt de trobada bàsic entre aquests dos gèneres. “Ens ha ajudat molt la idea d’engrescar la gent a moure’s i a ballar”, apunta. També la seva capacitat de comunicació. Per contra, precisat, la dificultat arriba a l’hora de conjuminar els ritmes ternaris i trencats, amb afinacions particulars, de la música tradicional amb el trencament que proposen els ritmes moderns.

Amb aquesta actuació, doncs, Eufònic arrenca la seva programació amb cinquanta artistes i vuit espais diferents, principalment focalitzats a Sant Carles de la Ràpita però amb el gran ganxo del concert electrònic sota les estrelles de William Basinski, amb les entrades esgotades, aquest dijous a la nit a l’Observatori de l’Ebre de l’Ebre. El director d’Eufònic, Vicent Fibla, ha refermat el caràcter “únic” del certamen pel que fa a la combinació d’estils, gèneres i artistes. “Més que per les propostes, pel conjunt i, especialment, allà on es ressitua. És un dels encerts, però fa que sigui més complicat tirar-ho endavant. Però és un dels seus valors”, apunta.

Fibla descarta la voluntat d’atreure quantitativament el públic al festival . “Ens movem en unes xifre constants. No creiem que sigui un festival que necessiti deu cops més públics per ser un èxit i funcionar. Ens interessen molt aquelles propostes que reben molt de públic que respon i moltes d’aquelles que respon molt poca quantitat de públic però que aprecia la proposta i el caràcter experimental que té”, ha tancat.

Redacció – V. L.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Anunci -

Actualitat

L’Ajuntament de Tortosa contracta 22 persones a través del programa d’ocupació Treball als Barris

L'Ajuntament de Tortosa ha donat la benvinguda a 22 persones que s'incorporen a treballar en diferents departaments de l'ajuntament des d'aquest dimecres i durant...

Una trobada de VOX altera la tranquil·litat del Pinell de Brai, a la Terra Alta

VOX de la demarcació de Tarragona ha organitzat un dinar aquest dissabte, 4 de juliol, a la Catedral del Vi del Pinell de Brai...

El Govern i el Parc Natural dels Ports reben amb interès la iniciativa Maestrazgo-Els Ports de Global Nature

La iniciativa Maestrazgo-Els Ports es va presentar aquest dijous a la Junta Rectora del Parc Natural dels Ports. La fundació Global Nature ofereix finançament...

La Generalitat presenta al sector de l’esport de les Terres de l’Ebre els criteris per practicar esport

La presentació, que s’ha fet telemàticament, ha estat presidida pel director del Consell Català de l’Esport, Antoni Reig, acompanyat dels representants territorials de l’Esport...

La URV puja a la tercera posició de l’U-Ranking d’universitats de l’Estat

L’edició de l’U-Ranking 2020, que avalua 70 universitats de l’Estat espanyol (48 de públiques i 22 de privades) situa la Universitat Rovira i Virgili...
- Anunci -
- Anunci -