La Catedral de Santa Maria de Tortosa serà l’escenari, el proper dimecres 2 de setembre, del Gran Concert de la Cinta ‘Els tres tenors‘, una proposta musical organitzada per Reial Arxiconfraria de Ntra. Sra. de la Cinta i inclosa en la programació de les Festes de la Cinta. El recital començarà a les 20h i tindrà lloc a l’altar major de la Catedral. La proposta reunirà els tenors Ignacio Guzmán, Jorge Morata i Jesús Piñeiro, que comaprtiran escenari amb el pianista Alessio Coppola i el Cor de Cambra Tyrichae, que estarà dirigida per Oriol Plans.

El programa inclourà catorze peces de diferents estils, amb presència destacada de música religiosa i repertori tradicional. Entre les obres que es podran escoltar hi ha ‘El cant dels ocells‘, ‘Adeste Fideles‘, ‘Agnus Dei‘ i ‘Panis Angelicus‘, així com diferents versions de l’’Ave Maria‘, de Schubert, Caccini i Gounod. El repertori també inclou ‘Mare‘, d’Artur Gaya i Jordi Fusté, i ‘Ave Virgo Sanctíssima‘, del compositor tortosí Josep Ollé i Sabaté.
El Primer Majordom de la Reial Arxiconfraria, Josep Cardona, ha situat el concert dins la tasca de l’entitat de preservar i difondre el llegat de la patrona de Tortosa. «Preservar, promoure i transmetre el culte a la nostra patrona, i també mantenir viu un llegat espiritual, històric que forma part inseparable de la identitat tortosina. I la música és una forma de fer-ho», ha assenyalat.
L’actuació, produïda per Darmósmusic Projects, tindrà un cost d’accés de 10 euros en concepte de donatiu. El concert compta amb el suport de la Catedral de Tortosa, la Diputació de Tarragona i l’Ajuntament de Tortosa.
Andrea Maqueda


