14.3 C
Amposta

Junts per Tortosa proposa un pla integral per transformar el nucli antic i els barris històrics de la ciutat

El grup municipal planteja un conjunt d’actuacions urbanístiques, mediambientals i socials per optar a la convocatòria del Pla de Barris i Viles de Catalunya, amb una inversió de fins a 25 milions d’euros

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Junts per Tortosa ha presentat al govern municipal un ampli paquet de propostes perquè siguin incloses en el projecte que l’Ajuntament portarà a la convocatòria del Pla de Barris i Viles de Catalunya, publicada el 4 de setembre. La portaveu del grup, Meritxell Roigé, ha subratllat que l’objectiu és impulsar una transformació integral del nucli antic i dels barris històrics de Tortosa, amb actuacions que combinen la millora urbanística, la transició ecològica i l’acció comunitària.

Entre les mesures destacades hi ha la urbanització del barri de Sant Jaume, la reforma de carrers i places al Castell i Remolins, la rehabilitació de l’antiga Sinagoga per convertir-la en centre d’interpretació jueva, o la recuperació d’espais com l’antiga església de Sant Francesc i l’Espai Sant Joan. També proposen la construcció d’un pavelló esportiu a l’antic col·legi dels Josepets, finançat parcialment amb una subvenció de l’Estat.

En l’àmbit mediambiental, Junts per Tortosa planteja la renovació de la xarxa d’aigua, la creació de noves zones verdes, la instal·lació de punts de recàrrega elèctrica, la modernització del sistema de residus i l’aposta per energies renovables i enllumenat LED.

Pel que fa a l’acció comunitària, el grup proposa reforçar la seguretat amb una secció de Policia Local comunitària i agents cívics de barri, així com impulsar programes d’acollida, mediació comunitària i suport al comerç, l’emprenedoria i l’ocupació.

El projecte també inclou la potenciació de festivals culturals com A Cel Obert, Toca’m, ProtoFest o Artèria, amb l’objectiu de dinamitzar socialment i econòmicament el centre històric.

Roigé ha defensat que Tortosa ha d’optar a la inversió màxima prevista, de 25 milions d’euros, dels quals l’Ajuntament n’hauria d’aportar un 40%. Ha instat el govern local a destinar part del romanent de tresoreria a reduir endeutament i a buscar subvencions d’altres administracions per cofinançar el projecte. «És el moment de ser ambiciosos si volem que els nostres barris tornin a ser espais vius i plens d’activitat. L’Ajuntament té capacitat econòmica per impulsar este projecte”

Redacció M.F

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -