Joventuts Musicals Tortosa porta jazz, música de cambra i piano a quatre espais de la ciutat

El programa començarà el 26 de setembre amb ‘Tea for Three’ i inclourà el III Concurs de Piano Felip Pedrell

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Joventuts Musicals Tortosa ha donat a conèixer la programació del segon cicle de concerts de 2026, que arrencarà el 26 de setembre i s’allargarà fins al 12 de desembre amb quatre propostes musicals en diferents espais de la ciutat. El programa també incorpora la tercera edició del Concurs de Piano Felip Pedrell.

Presentació del nou cicle de múscia Joventuts Musicals Tortosa

La primera cita serà als Jardins del Príncep, amb el concert ‘Tea for Three‘, protagonitzat per Belén Bandera, Carla Motis i Horacio Fumero. La proposta, prevista per a les 19.30 hores, coincidirà amb les activitats del Dia Mundial del Turisme, segons ha explicat la presidenta de Joventuts Musicals Tortosa, Elisa Huget. El 24 d’octubre, la música de cambra prendrà el relleu amb Osimum Quartet, un quartet de saxos que actuarà a l’Aula Didàctica del Museu de Tortosa. La formació va obtenir el 2025 el primer premi de Música de Cambra de Joventuts Musicals d’Espanya.

La següent cita serà el 14 de novembre amb el III Concurs de Piano Felip Pedrell, que es desenvoluparà durant tota la jornada a l’Escola i Conservatori de Música de la Diputació de Tarragona a Tortosa. El lliurament de premis i el concert dels guanyadors tindran lloc a les 19.45 hores. El cicle es tancarà el 12 de desembre al Centre Cívic de Ferreries amb Les Fourchettes, un quartet vocal femení especialitzat en música ‘barbershop‘, un estil nascut als Estats Units i especialment popular durant les dècades dels quaranta i cinquanta.

L’alcaldessa de Tortosa, Mar Llexà, ha posat en valor la continuïtat d’una programació que, segons ha assenyalat, «forma part des de fa uns anys de la programació cultural de Tortosa», amb una oferta «variada i pensada per a tots els gustos». Lleixà també ha destacat la incorporació del concurs de piano i ha felicitat Joventuts Musicals per la seva tasca, alhora que ha animat la ciutadania a participar en les diferents propostes.

El primer tinent d’alcaldia i regidor de Cultura, Jordi Jordan, ha definit Joventuts Musicals com «una de les entitats culturals de referència a la ciutat», per la seva activitat «constant i diversa». Jordan ha afegit que «la seua programació complementa l’oferta cultural que fem des de l’Ajuntament i la que fan altres entitats de Tortosa, tot contribuint a ampliar les possibilitats de gaudir de música en directe». El regidor també ha remarcat el paper del Concurs de Piano Felip Pedrell com «una iniciativa que té com a objectiu mantenir viva la figura i el llegat de Pedrell i consolidar un certamen que aspira a ser un referent a Tortosa, a les Terres de l’Ebre i al conjunt de Catalunya». «Des de l’Ajuntament continuarem donant suport a la important tasca cultural de Joventuts Musicals», ha conclòs.

Les entrades es poden adquirir a través d’Ebreticket, mentre que els concerts són gratuïts per als socis de Joventuts Musicals. La programació completa es pot consultar també al web del Teatre Auditori Felip Pedrell.

Andrea Maqueda

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -