14.3 C
Amposta

Jesús inaugura el nou consultori local amb nou espais assistencials i una aula comunitària

L’equipament, amb una inversió de més d’1,6 milions d’euros, millorarà l’atenció a uns 3.000 usuaris

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Jesús ha inaugurat el nou consultori local, un equipament que incorpora 9 espais assistencials i una aula per a activitats comunitàries amb l’objectiu de millorar la qualitat de l’atenció primària tant per als usuaris com per als professionals. El centre, que va entrar en funcionament el passat 19 de gener, ha suposat una inversió d’1.632.813,78 euros.

El nou consultori compta amb quatre consultes de medicina, quatre d’infermeria i una sala polivalent per a extraccions, cures, urgències i observació, a més de l’aula comunitària destinada a activitats d’educació sanitària i promoció d’hàbits saludables.

El delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Joan Castor Gonell, ha destacat durant l’acte que el nou equipament s’emmarca en l’aposta per enfortir els serveis públics, especialment la sanitat. «L’atenció primària és la porta d’entrada al sistema de salut. Si tenim una primària forta, ben equipada i amb bons professionals, guanyem en tot el sistema sanitari», ha afirmat. Gonell ha remarcat que el consultori “no és només un equipament necessari, sinó un equipament de futur“, pensat per respondre a les necessitats actuals i futures.

El delegat també ha subratllat la dimensió comunitària del nou centre, recordant que la primària no només tracta malalties, sinó que acompanya, educa en hàbits saludables i dona resposta a una població cada vegada més envellida i amb més patologies cròniques. En aquest sentit, ha posat en valor l’aula destinada a sessions i activitats grupals com a eina clau per reforçar la prevenció i la promoció de la salut.

L’alcalde de Jesús, Víctor Ferrando, ha qualificat la inauguració com “un dia important per al poble” i ha agraït la implicació del Departament de Salut i de l’Ajuntament de Tortosa en el projecte. També ha reconegut la tasca dels professionals sanitaris i ha remarcat la importància de completar la dotació de personal per aprofitar al màxim les noves instal·lacions.

Per la seva banda, l’alcaldessa de Tortosa, Mar Lleixà, ha assegurat que el nou consultori representa “un abans i un després” en l’atenció sanitària al territori i ha destacat que disposar d’equipaments adaptats al segle XXI és clau per captar i retenir talent, i garantir una atenció integral i humanitzada.

La responsable de l’ABS Tortosa Oest, Araceli Grau, ha explicat que el centre permetrà millorar l’atenció d’uns 3.000 usuaris. Tot i mantenir-se els mateixos professionals, la nova distribució d’espais i les millores en accessibilitat facilitaran una millor organització i una atenció més eficient.

Redacció R.F

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -