14.3 C
Amposta

Freshly Cosmetics dobla la seua aposta per la internacionalització i arriba a la Xina

En tan sols 5 anys, la marca amb arrels terraltines s'ha convertit en un referent en la cosmètica natural a Europa i ara es llença al major mercat mundial

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El dia 1 de febrer de 2016 va ser un dia històric a Freshly Cosmetics amb la primera comanda: un Exfoliant Corporal Revitalitzant Detox i un Tònic Facial Purificant Detox. Cinc anys, tres mesos i 12 dies més tard, el 13 de maig de 2021, la companyia va viure la seua enèsima fita: la primera comanda realitzada des de la Xina. Va ser una unitat del Blue Radiance Enzymatic Serum, un dels articles més venuts de Freshly, que es va vendre a la província xinesa de Shanxi.

L’arribada de Freshly Cosmetics a la Xina es fa realitat de la mà de Tmall Global, el marketplace digital transfronterer líder a la Xina, que forma part d’Alibaba Group. Es tracta d’un portal de referència per a més de 800 milions de consumidors, on milers de marques de tot el món troben una plataforma per a vendre els seus productes al país gràcies al seu servei cross-border. Fins ara, l’obligació de testejar els productes cosmètics fabricats fora de la Xina per a poder-se vendre al país asiàtic xocava amb els valors i la filosofia de Freshly Cosmetics. Però, amb el model transfronterer de Tmall Global, la regulació del producte es basa en les peticions del mercat local i no és necessari ni el registre de productes a la Xina, ni l’experimentació amb animals.

El mercat xinès ha experimentat en els últims anys un augment de demanda de cosmètica natural i vegana i la tendència del clean beauty cada vegada està més arrelada al país. Freshly Cosmetics dona resposta a totes aquestes demandes gràcies a una cosmètica basada en ingredients i tecnologies naturals, la innovació, la sostenibilitat i el respecte pel planeta i per totes les espècies que l’habiten.

La International Growth Manager de Freshly Cosmetics, Xi Cao, nascuda a la ciutat xinesa de Qiqihar i que encapçala el projecte d’internacionalització al país, apunta que “analitzant el mercat xinès ens hem adonat de dues diferències bàsiques respecte al nostre mercat: els efectes de la contaminació ambiental i un tipus de pell diferent de la dels europeus”. “La pol·lució afecta negativament la pell i cada vegada més els consumidors estan començant a buscar productes naturals”. A més, per a Cao, “els consumidors xinesos comencen a tenir més responsabilitat social i els seus valors coincideixen més amb els de la marca”. I “tot i que tenim costums diferents, els xinesos estan encantats amb les marques europees i creiem que podem oferir-los tot el que busquen”, conclou Xi Cao.

El CEO i Co-founder de Freshly Cosmetics que és de Batea, Miquel Antolín, es mostra “molt orgullós dels passos que la companyia ha fet per a poder arribar a aquest moment”. Per a Antolín, “aquests moviments demostren que estem fent les coses molt bé i que la gent està responent de manera meravellosa als nostres productes”. El cofundador de Freshly Cosmetics, creu que “després d’haver convençut a gairebé un milió de clients a Europa, aquesta internacionalització demostra que això és només el principi”.

Per al seu desembarcament a la Xina, Freshly Cosmetics ha seguit la mateixa estratègia de xarxes socials que l’ha ajudat a ser una de les marques de referència en cosmètica natural a Europa. Aquesta s’ha hagut d’adaptar a les xarxes socials xineses i s’ha engegat una estratègia de prescripció amb perfils a les xarxes més importants: Little Red Book, WeChat, Douyin (TikTok fora de la Xina) i Weibo. També s’han tingut en compte els influencers nacionals i internacionals, seguits molt de prop pels ciutadans xinesos. “Per a ells i elles, les xarxes socials i els influencers tenen molta importància a l’hora de conèixer una marca i comprar un producte, i encara més quan aquest producte és europeu”, afirma Xi Cao.

Abans de desembarcar al mercat xinès, Freshly Cosmetics va dur a terme un petit estudi de mercat amb una prova de producte per part de 26 consumidors xinesos, d’entre 20 i 40 anys, que van provar 10 dels productes Freshly durant una setmana. Miquel Antolín creu que “tenir aquestes opinions ens ha servit molt per a poder saber quines necessitats hem de satisfer” perquè “des de Freshly sempre hem escoltat als nostres fans i ara no ha estat l’excepció”.

L’inici de la venda a la Xina suposa un desafiament logístic per la companyia. Per a poder-ho fer viable, Freshly Cosmetics ha triat productes preseleccionats al magatzem de Cainiao d’Alibaba, a la ciutat xinesa de Ningbo. Aquests productes s’envien directament des del Centre Logístic que Freshly Cosmetics té a Gandesa i una vegada a Ningbo es reparteixen per tot el país asiàtic.

Després d’expandir-se per tot el territori europeu, amb aquest moviment, Freshly Cosmetics dobla la seua aposta per la internacionalització. L’empresa, fundada l’any 2016, espera tancar l’any 2021 amb una facturació propera als 55 milions d’euros i amb més d’un milió de clients.

Redacció

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -