14.3 C
Amposta

Formació sobre la gestió de l’administració electrònica als ajuntaments

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El servei d’Assistència Municipal de la Diputació de Tarragona (SAM) ha iniciat sessions formatives adreçades als càrrecs electes sorgits de les darreres eleccions municipals, per tal d’endinsar-los en els procediments de treball municipals relacionats amb l’administració electrònica. D’aquesta manera, alcaldes i alcaldesses, i regidors i regidores, se sensibilitzen en conceptes bàsics i necessaris de l’administració digital, com l’obligació de la tramitació electrònica per part de totes les administracions, la signatura digital, o la plataforma de serveis digitals ACTIO, així com en els reptes de futur en l’àmbit de l’administració electrònica.

Aquestes sessions, de dues hores de durada, s’han iniciat aquest dijous dia 20 a la Terra Alta i la Ribera d’Ebre, s’aniran impartint a la resta de comarques fins al proper 3 de juliol, la majoria a les seus dels respectius consells comarcals.

Aquesta acció formativa se suma a altres actuacions de suport del SAM de la Diputació dutes a terme recentment per als ajuntaments del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre, com el pla d’acció de suport al personal dels ajuntaments per a la constitució de les noves corporacions. Aquest pla va consistir principalment en la formació del personal dels ajuntaments en totes les tasques necessàries per a la realització de les eleccions municipals del 26 de maig, la preparació dels plens de finalització del mandat, així com els plens de constitució de les noves corporacions i els propers plens d’organització.

Aquestes noves corporacions tenen com a novetat que són les primeres que s’han constituït amb l’obligació de fer-ho en suport electrònic. Per aquest motiu, la Diputació de Tarragona des del 2017 va començar a impulsar la implantació de la plataforma de serveis digitals ACTIO, per tal que els ajuntaments del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre, donessin compliment a les obligacions legals. Ens aquests moments, més de 100 ajuntaments i 6 consells comarcals ja disposen d’aquesta plataforma.

Redacció – J. V. G.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -