L’alumnat de la comunitat de grans de l’Escola Sant Llàtzer de Tortosa portarà l’art al carrer amb la intervenció artística ‘El temps que ens ocupa‘, que tindrà lloc el dijous 19 de març a la plaça de l’Ajuntament. La iniciativa combinarà instal·lacions i performances per reflexionar sobre el temps i les relacions des de la mirada dels infants.
L’activitat forma part del projecte educatiu ‘Construïm relats‘, que promou l’art com a eina d’expressió i reflexió dins del centre. Entre les 10 i les 12 hores, l’alumnat de 4t, 5è i 6è de primària transformarà la plaça en un espai creatiu on es fusionaran cos, música, objectes i imatge, convidant la ciutadania a participar en l’experiència artística.
Cada curs presentarà una proposta pròpia. L’alumnat de 4t mostrarà ‘Moments que abracem‘, una reflexió sobre el temps en família a través d’una exposició fotogràfica i la performance On és aquest temps?, que convida a pensar sobre el temps de qualitat compartit amb els éssers estimats.
Els alumnes de 5è presentaran ‘El riu del temps‘, una instal·lació i la performance La memòria del riu centrades en el paper del riu Ebre com a element de memòria, paisatge i identitat del territori. El projecte compta amb la col·laboració de la Plataforma en Defensa de l’Ebre.
Per la seva banda, els estudiants de 6è exploraran la relació amb la tecnologia amb ‘Temps blindat‘, una proposta que inclou la performance Voilà… em veus? i que reflexiona sobre l’ús de les pantalles, els videojocs i les xarxes socials i el seu impacte en les relacions personals.
La jornada culminarà amb una obra col·lectiva inspirada en projectes d’art comunitari, en què el públic també podrà participar aportant reflexions sobre el temps compartit. Amb aquesta iniciativa, l’escola vol obrir un espai de diàleg amb la ciutat i posar en valor l’art com a eina educativa i de transformació social.
Redacció R.F


