Amb tot, la campanya comercial no s’ha pogut reactivar amb normalitat i les editorials han hagut de mantenir les videotrucades i els contactes virtuals per ensenyar a docents i centres les seves propostes. Garrido ha celebrat però que el sistema educatiu està “menys tens”.
D’altra banda, els editors han observat com la demanda de continguts digitals s’ha “normalitzat”, després d’un creixement molt notable durant el curs passat. Garrido ho atribueix a la incertesa sobre si es podria mantenir o no la presencialitat i al fet que algunes etapes educatives van funcionar amb sistema híbrid. Tot i la baixada respecte al curs passat, la previsió és que mantingui el creixement dels darrers anys, en paral·lel amb l’impuls de la digitalització a les aules.
Adaptació al sistema competencial
Més enllà de la pandèmia, el sector dels llibres de text educatius afronta el repte de la transformació del sistema cap a un model més competencial i per projectes. Garrido ha assegurat que les editorials estan preparades per adaptar els continguts i ha defensat que, tot i que s’imparteixi un ensenyament per projectes o reptes, són necessaris continguts a l’entorn d’aquests.
El president de la Comissió de continguts educatius del Gremi és conscient que hi poden haver escoles que decideixin crear per elles mateixes aquests continguts. Malgrat això, ha afirmat que són les editorials les que poden produir de manera massiva i amb qualitat pedagògica aquests continguts. “El llibre de text no desapareixerà, mutarà, canviarà, serà diferent”, ha augurat.
Així, ha assegurat que les editorials han de continuar “jugant un paper important” en l’educació i ha posat en valor que estan fent un esforç per adaptar-se a tots els canvis, els que ha portat la pandèmia i els del nou model educatiu.