El restaurant Villa Retiro de Xerta ha estat distingit amb un segon Sol Repsol, un reconeixement que reforça el seu prestigi dins la gastronomia de les Terres de l’Ebre. El seu xef, Fran López, en declaracions a Imagina Ràdio, ha valorat aquest guardó com una recompensa a la feina de tot l’equip, destacant que fa anys que treballen per defensar la cuina del territori. Tot i que no esperaven aquest reconeixement, han rebut la notícia amb molta alegria, ja que ho veuen com una validació del seu esforç diari.
El prestigiós guardó de la Guia Repsol 2025 destaca la qualitat culinària de restaurants de tot l’Estat i, enguany, ha posat en relleu el valor creixent de la gastronomia en zones rurals, allunyant-se del domini exclusiu de les grans ciutats. Segons la directora de la Guia, María Ritter, molts dels restaurants reconeguts han mantingut l’essència de les tradicionals “cases de menjars” i han sabut transformar el llegat culinari en una proposta innovadora i sorprenent.
D’altra banda, en referència al nomenament de Catalunya com a Capital Mundial de la Gastronomia aquest 2025, López ha explicat que no han preparat res específic per a l’ocasió, ja que el seu compromís amb la gastronomia és constant i diari. Tot i que ho agraeixen, perquè consideren que aquest tipus de títols ajuden a posar en valor la cuina com un dels motors econòmics del país, però assegura que «a Villa Retiro la seva filosofia és treballar cada dia amb la mateixa implicació i passió».
Redacció L.P.


