Entre les que obtenen un aprovat hi ha l’N-340a a Torredembarra, l’N-240a a Valls, la T-301 a Tortosa, l’N-340a a Vila-seca i la TP-3318 a Alcanar. En aquests casos l’auditoria menciona la importància de la il·luminació per millorar la seguretat. Fíguls ha detallat que cal la col·locació de “fanals al llarg de la travessera i especialment recomanem la il·luminació dels passos de vianants, perquè l’atropellament és un dels accidents més típics”. Ampliar les voreres, habilitar espais per a ciclistes i millorar l’accés a les parades d’autobús són altres elements en els quals el RACC reclama més inversió.
La millor nota, amb 71,5 punts, és per la T-325 a Vilafortuny, que obté la segona millor puntuació des de que el 2011 el RACC realitza l’estudi arreu de Catalunya, només per darrere de la travessera urbana d’Altafulla. De fet, cinc de les deu primeres són de la demarcació de Tarragona. Això però no ha evitat que en el darrer any la sinistralitat hagi crescut un 52% a les carreteres tarragonines, amb 44 víctimes mortals, un fet que ha estat cabdal perquè la companyia hagi realitzat l’estudi a la demarcació. Malgrat això, el president del RACC, Josep Mateu, s’ha felicitat per la prohibició del pas de camions pesants per l’N-340 a les Terres de l’Ebre, un fet que “en l’últim any” ha permès reduir de “tretze a quatre els morts”, si bé ha lamentat que la mesura no hagués arribat abans.
Mateu també ha estat crític amb el fet que “ens costa veure millores rellevants després de set auditories” i ha considerat que “costa que els Ajuntaments s’hi posin”, a la vegada que ha advertit que “anirem darrere els candidats, tant del Govern, com de l’Estat, com de la Diputació” perquè es comprometin a realitzar inversions en aquests espais. “Les auditories les hem de fer servir per reclamar; per reduir accidents cal invertir”, ha etzibat. Segons el seu parer, totes aquestes deficiències “generen problemes de convivència entre els que la creuen i els que hi viuen” ja que “a vegades no se sap si són carreteres o carrers”.