14.3 C
Amposta

El PP exigeix al Govern millores urgents en la climatització de les escoles i instituts de les Terres de l’Ebre

La formació política alerta que les condicions extremes de calor dificulten l’aprenentatge i posen en risc la salut d’alumnes i docents

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

El Partit Popular de Tarragona ha demanat al Govern de la Generalitat que millori la climatització als centres educatius de les Terres de l’Ebre i realitzi una auditoria tècnica que permeti avaluar l’estat actual de les seves instal·lacions. La iniciativa forma part d’una Proposta de Resolució registrada al Parlament i que es debatrà pròximament.

El diputat popular Pere Lluís Huguet, acompanyat del president de la Junta Local del PP de Tortosa, Joan Arias, ha denunciat que l’inici de curs ha evidenciat ‘una realitat insostenible‘, tenint a centenars d’alumnes i docents obligats a assistir a classe en condicions extremes de calor. Huguet ha recordat que tres alumnes de l’Institut Els Alfacs de la Ràpita van necessitar atenció per marejos al setembre, i que el professorat ha alertat reiteradament de temperatures excessives a les aules. «La resposta del Govern d’Illa ha estat insuficient», ha lamentat.

Segons el PP, l’executiu només ha actuat de manera ‘reactiva‘ i no disposa d’un pla integral de climatització escolar ni d’una inversió estructural que asseguri sistemes eficients d’aïllament, refrigeració i ventilació. Arias ha remarcat que ‘la precarietat climàtica és incompatible amb una educació de qualitat‘, especialment en un territori amb una exposició climàtica tan marcada com les Terres de l’Ebre.

La proposta també planteja mesures immediates com la instal·lació de sistemes provisionals de refrigeració i ventilació als centres que superen els 27 graus, l’establiment de protocols d’actuació davant onades de calor i fred, i la creació de canals de comunicació directa entre centres i el Departament d’Educació, amb resposta en menys de 48 hores. A més, el partit reclama declarar les Terres de l’Ebre àrea prioritària d’inversió educativa per la gravetat dels episodis recents i publicar anualment un informe sobre l’estat tèrmic i de climatització dels centres de tot Catalunya. «El futur de tots està en joc», ha conclòs Huguet.

Redacció R.F

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -