14.3 C
Amposta

El ple de Tortosa aprova mesures contra la multireincidència i impulsa el desenvolupament industrial del polígon Catalunya Sud

D'altra banda, el ple ha rebutjat una moció de la CUP per garantir el dret a l'empadronament i reforçar el Servei d'Atenció a la Ciutadania

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El ple de l’Ajuntament de Tortosa ha aprovat la personació com a acusació popular en un procediment judicial que investiga un presumpte robatori amb força en un domicili, on es van detenir dues persones amb antecedents per fets similars. La mesura ha rebut el suport de Movem Tortosa-PSC, Esquerra i Junts, mentre que la CUP hi ha votat en contra. Aquest és el segon cas en què el consistori es persona per combatre la multireincidència.

Aprovació del Duprocim per a la protecció civil municipal

El ple també ha donat llum verda per unanimitat al document únic de Protecció Civil Municipal (Duprocim), que simplifica l’administració i unifica la planificació dels riscos que afecten el municipi. Inclou riscos territorials, com emergències en el transport de viatgers per ferrocarril, contaminació a l’Ebre, episodis de calor intensa i concentracions de persones, entre altres. També preveu riscos especials, com incendis forestals, inundacions, nevades i emergències químiques, i riscos específics, com incendis en sectors determinats i el transport de materials perillosos. Ara el document s’exposarà públicament abans de la seva homologació per la Comissió de Protecció Civil de Catalunya.

Acord territorial i debat sobre l’empadronament

A la mateixa sessió, s’ha aprovat l’acta de delimitació dels termes municipals entre Tortosa i Roquetes, elaborada per la direcció general d’Administració Local i l’Institut Cartogràfic de Catalunya.

Pel que fa a les mocions, Junts per Tortosa ha aconseguit el suport majoritari del ple per instar la Generalitat a agilitzar l’ampliació del polígon Catalunya Sud. La portaveu de Junts, Meritxell Roigé, ha defensat la urgència d’aprovar el Pla Director Urbanístic (PDUAE) i d’executar les infraestructures pendents, com el ramal ferroviari i la terminal intermodal de mercaderies, per afavorir la implantació de noves indústries.

D’altra banda, el ple ha rebutjat una moció de la CUP per garantir el dret a l’empadronament i reforçar el Servei d’Atenció a la Ciutadania. Junts per Tortosa ha votat en contra, defensant un control més estricte del padró municipal i rebutjant l’empadronament en domicilis ficticis o ocupats. Movem Tortosa-PSC s’ha abstingut, mentre que la CUP i Esquerra han donat suport a la iniciativa. La portaveu de Junts ha reclamat, a més, més recursos per a la gestió del padró i la cobertura de baixes al servei municipal.

Ple ordinari del mes de març de l’Ajuntament de Tortosa.

Redacció L.P.

Enllaços relacionats

El ple de Tortosa aprova incrementar la plantilla de la Policia Local i reitera que el nou hospital s’ha de fer a la ciutat

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -