El Parlament aprova la proposta de Junts per subvencionar la compra d’habitatges buits als municipis rurals

La iniciativa vol ajudar els ajuntaments de menys de 3.000 habitants a ampliar el parc públic d’habitatge i combatre el despoblament

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

El Parlament ha aprovat una proposta de resolució impulsada per Junts perquè els ajuntaments de municipis rurals de menys de 3.000 habitants puguin rebre subvencions per adquirir habitatges deshabitats en nuclis antics o centres històrics. La mesura pretén facilitar polítiques públiques d’habitatge i, alhora, contribuir a frenar el despoblament del món rural.

La diputada de Junts, Irene Negre, ha defensat la iniciativa assegurant que aquesta línia d’ajudes «pot ser una ajuda al problema de despoblament i envelliment del món rural i dels municipis petits». Durant la seva intervenció, també ha reclamat al Govern una mirada més àmplia sobre el territori: «no tot és àrea metropolitana, Catalunya és gran i diversa, i també és el món rural».

La proposta aprovada insta l’executiu català a crear aquesta línia de subvencions en coordinació amb el Departament de Territori i el Departament de Cultura. El text posa especial atenció en aquells habitatges i edificis amb valor cultural o patrimoni acreditat.

Segons ha exposat Negre, molts municipis petits no disposen dels recursos necessaris per assumir el cost de rehabilitar aquests immobles i incorporar-los al parc públic d’habitatge. «Són obres molt grans per a municipis amb molt pocs diners a la caixa», ha argumentat la diputada. La iniciativa també contempla ajudes perquè els consistoris puguin afrontar la gestió d’aquests edificis, tant si es destinen a rehabilitació com a enderroc.

Junts considera que la proposta també pot servir per combatre la degradació del patrimoni arquitectònic dels nuclis antics. Segons la formació, moltes cases antigues es troben deshabilitades perquè els hereus no tenen interès a utilitzar-les, mantenir-les o posar-les a disposició del mercat immobiliari.

Redacció A.M

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -