El Taller de Turisme del Laboratori d’Innovació i Intel·ligència Turística (LAB-IIT), organitzat pel centre tecnològic Eurecat amb el suport del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, ha ofert formació pràctica a empreses i entitats turístiques de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre per mostrar com aplicar tecnologies com el Big Data i la intel·ligència artificial en àmbits clau com la predicció de la demanda, la segmentació de públics i l’anàlisi de la mobilitat turística.
El taller ha posat en relleu la necessitat de gestionar grans volums d’informació procedents de fonts diverses i convertir-la en decisions útils per millorar la competitivitat i l’eficiència del sector. Per això, s’han presentat eines accessibles i escalables, com ara Excel, Power BI o Google Data Studio, i s’ha introduït el Tourism Data System (TDS), una plataforma desenvolupada per Eurecat que recull dades clau com l’ocupació, els preus o les valoracions dels allotjaments, i que permet comparar resultats per tipologies i marques turístiques.
Segons el director del Patronat, Octavi Bono, la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre han estat referents en aquest àmbit, gràcies a la implicació constant del sector turístic. Al seu torn, Laura Arribas, directora del Departament de Consultoria tecnològica d’Eurecat, ha destacat que aquestes tecnologies són aplicables a empreses de totes les mides, i que Eurecat hi actua com a aliat estratègic.
Les sessions s’han celebrat al Campus Terres de l’Ebre de la URV a Tortosa i a la Facultat de Turisme i Geografia de Vila-seca, amb les benvingudes institucionals a càrrec d’Albert Folch i Octavi Bono. La formació ha anat a càrrec dels experts Jordi Carbonell i Mohammed Mazroua, del Departament de Consultoria tecnològica d’Eurecat.
Redacció