El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Òscar Ordeig, ha convocat per a aquest dijous una reunió extraordinària amb els grups parlamentaris per abordar l’acord europeu sobre pesca d’aquesta matinada. En el marc de la sessió de control al ple del Parlament, el conseller ha defensat que ara cal avaluar l’impacte econòmic de complir amb l’acord i així poder mantenir els dies de pesca actuals. Així mateix, Ordeig ha avançat que divendres es reunirà amb les Confraries de Pescadors per analitzar la situació. «L’acord serà complicat de complir però si el complim ens permetrà mantenir els dies de pesca», ha insistit en ser preguntat per aquesta qüestió per part de Junts i ERC.
Ordeig ha garantit que el Govern farà “el que faci falta” perquè cap pescador hagi de deixar la seva activitat. «Si això vol dir destinar recursos, farem el que faci falta», ha insistit. A més, el conseller ha defensat que durant el 2025 cal “fer els deures” perquè el càlcul canviï de cara al 2026. D’aquesta manera, segons ha dit, si es demostra que s’ha fet bé la feina, els pescadors catalans podran augmentar els dies de pesca a l’any de cara al 2026.
En declaracions als periodistes des dels passadissos del Parlament, el conseller ha donat per fet que hi haurà una “reducció” de les captures encara que es pesquin els mateixos dies a causa de les “tècniques” que s’hauran d’utilitzar. A més, ha assenyalat que caldrà fer inversions a les embarcacions que tindran un cost. Ordeig admet que l’acord europeu no és el que el Govern hauria volgut però ha assegurat que és “molt millor” del que s’havia plantejat inicialment.
D’altra banda, ha remarcat la importància de “fer els deures” de cara al futur. En aquest sentit, ha explicat que hi ha una “gran discrepància” entre el càlcul dels científics catalans sobre els estocs de peixos a la Mediterrània i els càlculs de Brussel·les. I ha afegit que la Comissió Europea està disposada a obrir un “període de reflexió” al llarg del 2025 sobre aquesta qüestió. «Aquí no s’acaba res sinó que continua una lluita i una feina seriosa», ha conclòs.
La reunió amb els grups serà aquest dijous al migdia al Parlament i hi assistiran els portaveus dels partits a la comissió d’agricultura, ramaderia i pesca de la cambra catalana.
ACN
Enllaços relacionats